آفتاب

افسر قاتل نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی در فرگوسن استعفا کرد

افسر قاتل نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی در فرگوسن استعفا کرد

افسر پلیس منطقه فرگوسن میسوری آمریکا که با شلیک مداوم چند گلوله باعث مرگ یک نوجوان 18 ساله سیاه‌پوست شده بود، از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "دارن ویلسون" استعفای خود را در پی اعتراضات شدید مردم سراسر آمریکا ارائه کرد.

وکیل این افسر پلیس قاتل گفت، وی استعفای خودش را به خاطر درگیری‌های شدید و اعتراضات گسترده در بسیاری از شهرها و ایالات آمریکا ارائه کرد تا بیش از این باعث ناآرامی‌ها در کشور نشود.

ویلسون به روزنامه "سن‌لوئیس پست" گفت: پس از آن این اقدام را انجام داد که دپارتمان پلیس سن لوئیس به وی گفته اگر همچنان به عنوان افسر پلیس فعالیت داشته باشد تهدید به خشونت خواهد شد.

ویلسون ادامه داد: من به دنبال آزار رساندن به دیگران نیستم وهمچنین نمی‌خواهم که کسی مرا تهدید کند بنابراین از سمت خود استعفا کردم.

شواهد عینی نشان می‌دهد، زمانی که دارن ویلسون به سمت مایکل براون 18 ساله نوجوان سیاهپوست شلیک کرد این نوجوان دست‌هایش را به نشانه تسلیم بالا برده بود اما ویلسون به هیات منصفه دادگاهی گفته بود که تنها راه متوقف کرده براون 18 ساله شلیک گلوله به وی بوده است.

هفته گذشته این هیات منصفه دارن ویلسون را از اتهام قتل تبرئه کرد و همین امر باعث شد تا تظاهرات گسترده اعتراضی در سراسر آمریکا به وقوع بپیوندد.

انتهای پیام

کد N604425

وبگردی