آفتاب
آیت‌الله جوادی‌آملی:

ایران به‌دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نیست

ایران به‌دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نیست

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، گفت: ما هیچگاه به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نمی‌رویم؛ دشمنان باید بفهمند، ایران نه از غرب می‌ترسد، نه از صهیونیست هراسی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مفسر قرآن در جلسه درس تفسیر سوره زمر در مسجد اعظم قم اظهار کرد: اگر «الله» چیزی را اراده کند، هیچ کس نمی‌توانند در برابر «الله»، رفع ضرر کند و یا اگر بخواهد خیری برساند، هیچ کس نمی‌تواند جلوی خیر او را بگیرد، پس دشمنان الهی کاره‌ای نیستند! دری را که خدا طبق رحمت باز کند کسی نمی‌تواند ببندد و دری را که خدا ببندد کسی نمی‌تواند باز کند.

وی با بیان این‌که «جهان غرب این مطلب که همه کارها به دست خداست را نمی‌فهمد» ادامه داد: حیف که جهان غرب این مطلب را واقعاً نمی‌فهمد! اینها بعد از جنگ جهانی اول و دوم، بعد از کشته دادن 70 یا 80 میلیون، هنوز در خواب هستند.

این مرجع تقلید افزود: اینکه می‌بینید دم از دموکراسی می‌زنند، از بس آدم کشته‌اند خسته شده‌اند، وگرنه اینها با عقل و درایت و عدل و احسان کاری ندارند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسراء نیوز، آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، اظهار کرد: غربی‌ها فهمیده‌اند که نه مکتب ما اجازه می‌دهد که به سراغ سلاح کشتار جمعی برویم و نه ما نیاز به این سلاح داریم. قدرت الهی گفته این کار را نکنید، ما هم هرگز نمی‌کنیم. دشمنان اگر می‌خواهند قدرت ما را بدانند باید به جنگ هشت ساله‌ای که علیه ما تحمیل کردند توجه کنند، آنها باید بفهمند که «هرگز نرمد شیر ز فریاد زنانه» هرگز ایران نه از غرب می‌ترسد، نه از صهیونیست هراسی دارد، اینها را باید بفهمند.

وی با تاکید بر این‌که «باید در همه امور، فقط بر خدا توکل کنیم» اظهار کرد: دری را که خدا طِبق رحمت باز می‌کند، هیچ کسی نمی‌تواند ببندد، اینها حرفهای روز و نیاز روز است؛ ما که موحد هستیم، باید با «الله» رابطه صحیح داشته باشیم، و باور داشته باشیم که این درِ رحمت را که خداوند باز می‌کند، نه غرب می‌تواند ببندد، نه شرق می‌تواند ببندد. مشکل ما این است که ما به طرف «الله» نرفتیم؛ به تعبیر دوست عزیزمان حاج آقا حسن زاده(حفظه الله) فرمود: به مجاز این سخن نمی‌گویم، به حقیقت نگفته‌ای «الله». این از اشعار لطیف ایشان است.

وی در پایان گفت: باید باور داشته باشیم که «لا کاشف الا هو، لا ممسک الا هو» این «لا اله الا هو» را خوب با جان و با قلب خود عرض ارادت کنیم و فقط بر خدا توکل کنیم.

انتهای پیام

کد N604369

وبگردی