آفتاب

ایجاد امکان شکستن سنگ‌های بزرگ مجاری صفراوی در شیراز

ایجاد امکان شکستن سنگ‌های بزرگ مجاری صفراوی در شیراز

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای نخستین بار در جنوب کشور، امکان شکستن سنگ‌های بزرگ مجاری صفراوی در بیمارستان نمازی شیراز فراهم شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، دکتر اجتهادی گفت: این امکان با استفاده از دستگاه کلانژیوسکوپ و الکترو هیدرولیک لیتوتریپسی، فراهم شده است.

این پزشک فوق تخصص گوارش و کبد، گفت: این دستگاه که به تازگی خریداری، نصب و راه‌اندازی شده و در آن از جدیدترین فناوری پیشرفته روز دنیا برای دید مستقیم مجاری صفراوی استفاده می‌شود.

وی افزود: برخورداری از امکانات جانبی مانند دستگاه سنگ‌شکن الکتروهیدرولیک لیتوتریپسی، این امکان را فراهم می‌کند که تکنیک سنگ شکنی و خروج سنگ‌های مجاری صفراوی در بیمارانی که دارای سنگ‌های بسیار بزرگ بوده و سنگ شکنی با استفاده از روش‌های متداول در آنان با خطر افزایش یافته‌ای همراه است، با حداقل خطر‌ ممکن شود.

اجتهادی تصریح کرد: با استفاده از این دستگاه، اساتید بخش گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای نخستین بار موفق شدند سنگ‌های بسیار بزرگ مجاری صفراوی را در یک بیمار بسیار پرخطر‌ با موفقیت شکسته و از بدن بیمار خارج کنند.

‌انتهای پیام

کد N604000

وبگردی