آفتاب

مبارک از زندان آزاد نخواهد شد

مبارک از زندان آزاد نخواهد شد

تسنیم نوشت:

همزمان با صدور حکم تبرئه «حسنی مبارک» رئیس جمهور مخلوع مصر در پرونده های مربوط به قتل انقلابیون و صادرات گاز به رژیم صهیونیستی، رئیس دادگاه جنایی قاهره بر عدم آزادی مبارک از زندان تاکید کرد.


به گزارش  رسانه های خبری مصر، قاضی «رفعت السید» رئیس دادگاه جنایی قاهره گفت که مبارک به سه سال حبس در رابطه با پرونده کاخ های ریاست جمهوری محکوم است.

وی افزود : مبارک با وجود اینکه در جلسه دادگاه امروز تبرئه شد اما از زندان آزاد نخواهد شد و باید مدت محکومیت سه ساله خود را در صورتیکه تمام نشده باشد، تکمیل نماید.

دادگاه جنایی قاهره امروز آخرین جلسه محاکمه مبارک، علاء و جمال و حبیب العادلی در خصوص قتل انقلابیون مصر معروف به «محاکمه قرن» را به ریاست قاضی «محمود الرشیدی» برگزار کرد.

بر اساس این حکم مبارک، علاء و جمال و حبیب العادلی وزیر کشور حسنی مبارک و دو معاونش در پرونده قتل تظاهرات کنندگان تبرئه شدند.

مبارک، علاء و جمال و حبیب العادلی به همراه 6 نفر از معاونان العادلی متهم به قتل 239 نفر و زخمی شدن 1588 نفر در اوایل انقلاب 25 ژانویه هستند.

به گفته رئیس دادگاه، برای صدور حکم از شهادت 19 شاهد اصلی در این پرونده استفاده شده است.

بر اساس این گزارش، اتهامات این افراد در 162 هزار برگ ذکر شده و دادگاه طی یک سال و 4 ماه و 22 روز 55 بار جلسه تشکیل داده که 18 جلسه آن محرمانه و غیرعلنی و برای استماع اظهارات 22 شاهد از نیروهای مسلح اختصاص داشته است.

52261

کد N603772

وبگردی