آفتاب
در جلسه هماهنگی بزرگداشت 9 دی اعلام شد؛

9 دی در تقویم ایران اهمیت تاریخی دارد/ البرز در تدارک بزرگداشت حماسه

9 دی در تقویم ایران اهمیت تاریخی دارد/ البرز در تدارک بزرگداشت حماسه

کرج – خبرگزاری مهر: رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی در استان البرز گفت: حماسه نهم دی در تقویم تاریخ جمهوری اسلامی ایرانی اهمیتی ویژه دارد زیراد این روز پیوند قلبی مردم با آرمانهای انقلاب به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حدود یک ماه مانده به بزرگداشت خلق حماسه تاریخی و با بصیرت مردم غیور ایران در نهم دی ماه سال 88 جلسه هماهنگی مسئولان دستگاه های متولی بزرگداشت این روز در استان البرز پیش از ظهر امروز در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام محمدحسین روحی یزدی رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی و همچنین رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با تاکید بر اهمیت روز نهم دی ماه در تقویم تاریخی جمهوری اسلامی ایران گفت: این روز پر شور و عظمت بار دیگر پیوند قلبی مردم را با آرمان های انقلاب و تبعیت از رهبری نشان داد.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص یوم الله نهم دی اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند شناخت موقعیت و حضور به موقع در صحنه اساس کارهاست، حماسه نهم دی تجلی قدرت خداوند و حرکتی ماندگار در جمهوری اسلامی است و ملت ایران عزت خود را در این روز به نمایش گذاشت از این رو باید سخن اصلی ملت ایران یعنی حرکت در سایه دین تبیین شود.

بزرگداشت حماسه ها تداعی کننده وحدت

حجت الاسلام روحی یزدی گفت: بزرگداشت این روزهای مهم و سرنوشت ساز در تاریخ جمهوری اسلامی ایران مردم را نسبت به حوادث و رخدادهای کشور مانند آنچه پیش از نهم دی اتفاق افتاد حساس کرده و موجب می شود این حماسه ها در اذهان ماندگار و وحدت مردم در دفاع از انقلاب تداعی شود.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی استان البرز افزود: دشمنان ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تمام تلاش خود را برای دست اندازی در روند پیشرفت ایران اسلامی به کار بسته اند و هیچ گاه از پای نخواهند نشست اما حضور مردم در بزنگاه ها فصل الخطاب امور بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم همیشه برای مسئولان پشتوانه ای عظیم بوده اند و اهمیت حضور آنها نیز در این بزنگاه ها پررنگ تر می شود، اظهار داشت: بزرگداشت حماسه هایی همچون نهم دی ماه سال 88 نکاتی همچون دین داری و وفاداری به آرمان های و اهداف والای جمهوری اسلامی و پشتیبانی از ولایت فقیه را که موجب حضور مردم در صحنه ها می شود یادآور خواهد شد.

نواخته شدن زنگ بصیرت در مدارس

در ادامه این جلسه مصوباتی برای اجرای هر چه بهتر مراسم بزرگداشت نهم دی ماه در البرز پس از بررسی و اعلام نظر حضار به تصویب رسید.

نواخته شدن زنگ بصیرت با هماهنگی آموزش و پرورش، برگزاری برنامه های ویژه از سوی بسیج خواهران سپاه و امور بانوان استانداری البرز در هفتم دی ماه، انسجام و هماهنگی در تبلیغات محیطی و فضا سازی های شهری با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات و سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان، سخنرانی با محوریت ولایت فقیه، بصیرت در روز جمعه پیش از نهم دی ماه جاری، برگزاری همایش های محوری در شهرستان های استان البرز از جمله این مصوبات بود.

همچنین در ادامه برنامه های پیشنهادی برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم بزرگداشت نهم دی، برگزاری نمایشگاه نقاشی با موضوعات مرتبط با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برپایی نشست های متعدد با محوریت بصیرت در پایگاه های بسیج سراسر استام، برگزاری مسابقه پیامکی کتاب خوانی و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی از سوی اداره کل ورزش و جوانان به تصویب رسید.

سخنرانی صفار هرندی در کرج

در این جلسه همچنین مقرر شد مراسم استانی بزرگداشت حماسه نهم دی، در عصر این روز با سخنرانی محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در کرج برگزار شود.

کد N603619

وبگردی