آفتاب

اجرای تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه سازمان‌دهندگان انتخابات شرق اوکراین

اجرای تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه سازمان‌دهندگان انتخابات شرق اوکراین

اتحادیه اروپا امروز (شنبه)، اعلام کرد که به طور رسمی تحریم‌هایی از جمله مسدود کردن اموال و دارایی‌ها و همچنین ممنوعیت خروج را برای سازمان دهندگان انتخابات ماه جاری شورشیان در شرق اوکراین، جدایی طلبان و سازمان‌های آن‌ها اعمال کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس گزارشی که روز پنج شنبه منتشر شد، کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند تا 13 جدایی‌طلب اوکراینی و پنج سازمان سیاسی آن‌ها را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کنند.

شورشیان شرق اوکراین دوم نوامبر سال جاری میلادی انتخابات خود را برگزار کرده و اعلام کردند، این انتخابات اقدامی بود که پس از رفراندوم‌های محلی ماه مه سال جاری میلادی برگزار شد که خواستار استقلال از اوکراین بودند.

آمریکا و اتحادیه اروپا این انتخابات را به عنوان انتخاباتی غیرقانوعی و نامشروع محکوم کرده‌اند اما روسیه گفت که نتایج این انتخابات را به رسمیت می‌شناسد؛ اقدامی که باعث تعمیق بحرانی شد که با سرنگونی ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری پیشین اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در مارس سال جاری میلادی آغاز شد.

اتحادیه اروپا در نشریه رسمی خود عنوان کرد: سرگئی کوزیاکف که رئیس کمیسیون انتخابات در منطقه لوهانسک بوده، مسئول سازماندهی این انتخابات در جمهوری خود خوانده مردم لوهانسک است. وی به صورت فعالانه از اقدامات و سیاست‌هایی که تمامیت ارضی، ‌حاکمیت و استقلال اوکراین را متزلزل می‌کند، حمایت کرده است.

افراد دیگری که در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند، سازمان دهندگان انتخابات و وزرای جدایی طلب در منطقه لوهانسک و دونتسک هستند. آن‌ها همانند کوزیاکف به تخلفاتی متهم شده‌اند.

این تحریم‌ها تازه‌ترین اقدام اتحادیه اروپا با هدف تحت فشار گذاشتن روسیه برای متوقف کردن حمایتش از این شورشیان است. این تحریم‌ها به دنبال تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه روسیه در ژوئیه سال جاری میلادی اعمال شده‌اند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین درباره پیشنهادهایی برای افزایش ممنوعیت‌ها در خصوص سرمایه‌گذاری در شبه‌جزیره کریمه در حال مذاکره هستند.

انتهای پیام

کد N603552

وبگردی