آفتاب

مشعل: حمایت‌های ایران از مقاومت را فراموش نمی‌کنیم

مشعل: حمایت‌های ایران از مقاومت را فراموش نمی‌کنیم

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: ما هرگز حمایتی که ایران از مقاومت به عمل آورد را فراموش نمی‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خالد مشعل در گفت‌وگو با روزنامه الشرق چاپ قطر درباره روابط این جنبش با تهران بیان کرد: در موضعگیری نسبت به حوادث سوریه، اختلافاتی میان ما و مسئولان ایرانی پیش آمد. بی شک، این موضوع روابط ما را تحت تاثیر قرار داد؛ ولی این روابط همچنان پا بر جا است و ادامه دارد و تماس ها و ارتباط های مان مستمر بوده و قطع نشده است. روابط ما با جمهوری اسلامی ایران تاریخی طولانی دارد و ما هرگز حمایتی را که ایران از مقاومت به عمل آورد، فراموش نمی‌کنیم.

بنابر گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی ادامه داد: رابطه ما با کشورها به معنای همسویی کامل مواضع ما با مواضع آنها نیست و این سیاستی است که حماس در تعاملش با همه کشورها دارد. حماس با کشورهای عربی و اسلامی و کشورهای مختلف در دنیا ارتباط دارد، ارتباطی که در راستای خدمت به آرمان فلسطین و نبرد با اشغالگران باشد. این ارتباط در چارچوب سیاست ها، قواعد و ضوابط مشخص شده توسط رهبران جنبش صورت می پذیرد. از سوی دیگر، حماس بخشی از امت اسلامی و عربی است و برای خود اصول و ارزش های اخلاقی خاصی دارد که در عین ارتباط با دیگران و تحقق منافع و نیازهایش، به آن اصول پشت نمی کند.

مشعل افزود: حماس در مدیریت روابط خود دائم بر اساس منطق تامین منفعت عمل نمی کند بلکه می کوشد تا بین تحقق منافع و حفظ اصول و ارزش ها پل ایجاد کند، موضوعی که باعث می شود تا این جنبش گاهی اوقات چیزهایی را از دست بدهد ولی مهم تر از همه آن است که ما خودمان، وجدان مان، پایبندی مان به ارزش ها و اخلاق را از دست ندهیم و در عین حال بر سیاست همیشگی خود در خصوص عدم دخالت در امور دیگران پایبند باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما احتمالا اخیرا سفری به ایران داشته‌اید؟ گفت: تا به امروز بحثی در مورد زمان سفر بنده صورت نگرفته است.

رییس دفتر جنبش حماس درباره ادعای ارسال یک محموله تسلیحاتی از ایران به نوار غزه از طریق سودان و منطقه سینا بیان کرد: همان طور که پیش از این گفتم ایران از ما حمایت مالی و تسلیحاتی کرده است ولی بعد از اختلافاتی که در زمینه بحران سوریه پیدا کردیم، این حمایت تحت تاثیر قرار گرفت. اما اینکه ایران چگونه این حمایت را از ما می کرد، موضوعی است که در رسانه ها درباره آن صحبت نمی کنیم.

انتهای پیام

کد N603533

وبگردی