آفتاب

خونتای تایلند دسترسی به گزارش حقوق بشر را مسدود کرد

خونتای تایلند دسترسی به گزارش حقوق بشر را مسدود کرد

خونتای تایلند دسترسی داخلی به گزارش جدید دیده‌بان حقوق بشر آمریکا که این شکور را به حرکت به سوی قهقرا متهم کرده مسدود کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه بانکوک پست نوشت، مسدود شدن دسترسی داخلی به گزارش دیده بان حقوق بشر مستقر در آمریکا درباره وضعت حقوق بشر در تایلند توسط وزارت اطلاعات و تکنولوژی ارتباطات صورت گرفته است. این وزارتخانه محتوای گزارش فوق را نادرست دانسته است.

البته این وزارت خانه اعلام کرد یک راه جایگزین برای دسترسی به این گزارش وجود دارد اما اصلا ضرورت ندارد که کاربران اینترنت آن را بخوانند.

برد آدامز، مدیر بخش آسیایی دیده بان حقوق بشر در پاسخ به مسدود شدن دسترسی به این گزارش نوشت: حقیقت این است که خونتای تایلند احساس کرده باید وب سایت دیده بان حقوق بشر تایلند را مسدود کند و این بدان معناست که ما باید آنچه را که درست است انجام دهیم مضمون این گزارش این است که آزادی‌ها و دموکراسی در تایلند تحت حکومت خونتا و از زمان به دست گرفتن قدرت توسط ژنرال پرایوس چان اوچا،در شش ماه قبل به قهقرا رفته است.

وی افزود: شش ماه پس از کودتای نظامی، منتقدان از دولت نظامی به صورت نظام‌مند تحت تعقیب قرار می‌گیرند، فعالیت‌های سیاسی ممنوع شده‌اند، رسانه‌ها سانسور می‌شوند ومخالفان را در دادگاههای نظامی محاکمه می‌کنند.

اخبار درباره مسدود شدن وب سایت دیده بان حقوق بشر یک روز پس از آن منتشر شد که ژنرال پرایوس از عملکرد دولتش در مواجهه با چالش‌های کشور از 22مه سال جاری میلادی دفاع کرد.

پس از این سخنان، وزیر اقتصاد تایلند در مصاحبه‌ای باشبکه خبری بی بی سی اعلام کرد که انتخابات تا 2016 به تعویق می‌افتد در حالیکه پیشتر دولت خونتا گفته بود ظرف یک سال این انتخابات را برگزار می‌کند.

انتهای پیام

کد N603519

وبگردی