آفتاب
احمدی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

پیشنهاد نشست مشترک ایران و عمان با موضوع تکفیری‌ها

پیشنهاد نشست مشترک ایران و عمان با موضوع تکفیری‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران ابتکار برگزاری نشست مشترک بین مجالس ایران و عمان را برای برخورد با تکفیریها مطرح کرده که با موافقت عمان مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در حاشیه جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی، وحید احمدی نماینده مردم کنگاور در مجلس در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تشریح جزئیات سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و چک به این کشور گفت: در این سفر که 26 آبان ماه انجام شد مذاکراتی با وزیر امور خارجه، نایب رئیس مجلس و رئیس مجلس سنا و نیز رئیس کمیته سیاست خارجی این کشور داشتیم و در روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مذاکراتی انجام دادیم.

وی افزود: مسائل منطقه‌ای، بحران عراق، سوریه و گروههای تکفیری از جمله مباحثی بود که پیرامون آن بحث و بررسی شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: قرار است وزیر بازرگانی جمهوری چک طی دو ماه آینده به ایران سفر کند که این سفر در روند توسعه ارتباطات دو کشور نقش سازنده‌ای خواهد داشت.

احمدی در بخش دیگری از سخنرانی خود به تشریح جزئیات سفر هیات پارلمانی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به عمان اشاره کرد و افزود: در این سفر که سوم آذر انجام شد ملاقات‌هایی با وزیر امور خارجه، رئیس مجلس شورای سلطنت عمان، رئیس مجلس سنا و نایب رئیس آن صورت گرفت که در جریان آن تحولات منطقه، مسائل پیرامون مباحث هسته‌ای و مذاکرات 1+5 مورد بررسی قرار گرفت.

این نماینده مجلس با اعلام این خبر که ابتکار ایران و عمان در تشکیل نشستی در ارتباط با دو مجلس به منظور همفکری در خصوص حل مشکلات به وجود آمده ناشی از گروه های تکفیری صورت گرفت، گفت: این نشست می‌تواند موجب هماهنگی بین دو کشور در مسئله مبارزه با تکفیری‌ها و نیز طرح آن در اتحادیه بین المجالس آسیایی و اسلامی باشد که محور اصلی آن به نوع برخورد با گروه های تکفیری که باعث بدنام شدن اسلام و سلب امنیت در منطقه شده اند، خواهد شد.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: این پیشنهاد از جانب ایران مطرح و سلطنت عمان نیز با آن موافقت کرد که قرار شد در این زمینه تعاملات بیشتری بین دو کشور صورت گیرد.

 

 

 

کد N603425

وبگردی