آفتاب
محسن رضایی در نشست خبری مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

به تیم مذاکره‌کننده خسته نباشید٬ می‌گوئیم / اثبات منزلت ایران٬ کمتر از نتیجه مذاکرات نبود

به تیم مذاکره‌کننده خسته نباشید٬ می‌گوئیم / اثبات منزلت ایران٬ کمتر از نتیجه مذاکرات نبود

هم در سطح دولت و هم در سطح مجلس٬ هماهنگی خوبی به عمل آمد و مذاکرات جایگاه بین‌المللی ایران را اثبات کرد و اثبات منزلت ایران کمتر از نتیجه مذاکرات نبود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مذاکرات وین اظهار داشت: به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خسته نباشید می‌گوییم که با دقت و عقلانیت کامل از منافع ملی و ارزش‌ها دفاع کردند.

محسن رضایی با اشاره به جایگاه بین المللی ایران دربحث مذاکرات هسته‌ای گفت: هم در سطح دولت وهم در سطح مجلس هماهنگی خوبی به عمل آمد و مذاکرات جایگاه بین المللی ایران را اثبات کرد و اثباتشان و منزلت ایران کمتر از نتیجه مذاکرات نبود.

وی ادامه داد: در خصوص نحوه انتخاب و عزل و نصب رئیس بانک مرکزی هر طرحی مطرح شده است که به اتمام رسیده به رهبری داده شده است و امروز هم به بررسی سیاست‌های کلی انتخابات پرداخته‌ایم که بیست نفر از اعضا در مورد کلیات آن صحبت کردند و از فردا وارد بندهای آن می‌شویم.

رضایی با تاکید براینکه آیین‌نامه انتخابات می‌بایست تغییراتی داشته باشد٬ اظهار کرد: تا کنون ۵۰ بار آیین نامه انتخابات تغییر کرده که باید جلوی این عمل گرفته شود و می‌بایست آیین نامه نهایی به صورت جامع و مفید به تصویب برسد که اگر این امر صورت پذیرد تا سالیان سال از آن بهره‌مند خواهیم شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقتصاد مقاومتی اذعان داشت: تدبیر رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی بجا بود و می‌بایست در کنار مذاکرات به این امر خطیر اشاره شود و سند اقتصاد مقاومتی یکی از اسناد مهم کشور محسوب می‌شود و اگر مردم ومسئولین بدان توجه کنند می‌توانند خیلی از مسائل را حل نمایند.

وی در خصوص طرح رسیدگی به اموال مسئولین بیان داشت: این طرح در حال بررسی است و در مورد افرادی که باید دارایی‌هایشان بررسی شود٬ انجام خواهد شد و مشکل خاصی وجود ندارد و بررسی همه اموال مسئولان صورت می‌گیرد اما شیوه رسیدگی و بررسی متفاوت است.

رضایی در خصوص سیاستهای کلی انتخابات ابراز داشت: در بحث انتخابات وزارت اطلاعات و وزارت کشور در جلسات حضور خواهند داشت و حق رای دارند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا طرح استانی کردن انتخابات به تصویب رسیده‌است٬ گفت: در بحث استانی کردن انتخابات تازه وارد بحث شده‌ایم و نمایندگان در مجلس در این خصوص صحبت‌هایی کرده‌اند اما مصوبه‌ای در این خصوص تاکنون تصویب نشده است.

کد N603304

وبگردی