آفتاب
با حضور استاد دانشگاه لوئیزیانا صورت می‌گیرد

بررسی اصول و چالش‌های صنایع شیمیایی پایدار در دانشگاه صنعتی اصفهان

بررسی اصول و چالش‌های صنایع شیمیایی پایدار در دانشگاه صنعتی اصفهان

کارگاه آموزشی اصول و چالش‌های صنایع شیمیایی پایدار (سازگار با محیط زیست) با حضور دکتر محمود صباحی استاد همبسته دانشگاه لوئیزیانا آمریکا، 19 آذر ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، نیاز به پایداری بیشتر و اقداماتی که با ادامه روند حیات و اکوسیستم‌ها مغایرت نداشته باشد از جمله مسائل مهمی است که به دلایل متعدد اقتصادی و زیست محیطی، هم اینک توجه مراکز علمی، صنعتی، نظارتی و جوامع مهندسی را به خود جلب کرده است. در این راستا صنایع شیمیایی با شناخت مناسب این فرصت، هم اینک برنامه‌ها و تلاش‌های هدفمندی به منظور رسیدن به پایداری محصولات خود انجام داده‌اند.

دکتر محمود صباحی استاد برجسته دانشگاه لوئیزیانا آمریکا، دانشمند ایرانی دارای جوایز و اختراعات معتبر بین المللی و مدرس دوره‌های آموزشی انجمن شیمیدانان آمریکا (ACS) که برای نخستین بار در دنیا کارگاه آموزشی پیرامون این موضوع مهم در دانشکده مهندسی شیمی این دانشگاه ارائه کرده است روز چهارشنبه مورخ 19 آذرماه جاری با حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان به بررسی اصول و چالش‌های صنایع شیمیایی پایدار خواهد پرداخت.

بررسی تاریخچه صنایع شیمیایی، نقش شیمیدان‌ها و مهندسان در صنایع، شیمی سبز و اصول مهندسی سبز، مالکیت معنوی و ثبت اختراع و فرایند توسعه یک محصول جدید و ... از جمله سرفصل های این کارگاه آموزشی خواهد بود.

دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان، این دوره آموزشی را با هدف بهره مندی صنایع، محققان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته های شیمی، مهندسی شیمی، عمران، محیط زیست و دیگر رشته هایی که با مواد شیمیایی و محیط زیست سروکار دارند برگزار می نماید.

همچنین این دانشکده به منظور آشنایی علاقه مندان با زمینه‌های پژوهشی، سلسله سمینارهایی را برگزار می‌کند. بر این اساس سمینار علمی در روز سه شنبه مورخ 25 آذر ماه از ساعت 11 صبح با حضور دکتر محمدتقی جعفری از اعضای هیأت علمی دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان در محل این دانشکده برگزار خواهد شد.

علاقه مندان به شرکت در این همایش‌های علمی به منظور کسب اطلاعات بیشتر و نیز ثبت نام در کارگاه آموزشی می توانند به سایت دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان به نشانی http://chem.iut.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

کد N603015

وبگردی