آفتاب

عقب‌نشینی داعش از بخش‌های گسترده‌ای در مرکز کوبانی

عقب‌نشینی داعش از بخش‌های گسترده‌ای در مرکز کوبانی

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش از بخش‌های گسترده‌ای از مرکز کوبانی در شمال سوریه عقب‌نشینی کرده است. در همین حال فرمانده مرکزی آمریکا از 15 حمله هوایی به مواضع داعش در عراق و سوریه خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، اعلام کرد: گروه تروریستی داعش از بخش‌های گسترده‌ای از محدوده امنیتی دولت در مرکز شهر کوبانی عقب‌نشینی کرده است و در همین حال کردها نیز به پیشروی‌های جدیدی دست یافتند.

این نهاد اعلام کرد: یگان‌های حمایت از مردم کرد به عملیات پاکسازی در مرکز کوبانی ادامه می‌دهند و این نیروها دیشب دست به حمله‌ای به مواضع داعشی‌ها در غرب کوبانی زدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد: در جریان درگیری‌های شدید میان نیروهای یگان کرد با تروریست‌های داعش در منطقه میدان آزادی در شهر کوبانی چندین تن از داعشی‌ها کشته شدند.

در همین حال فرماندهی مرکزی آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های آمریکایی و هم‌پیمانان این کشور ظرف سه روز دست به 15 حمله هوایی به مواضع داعش در عراق و سوریه زدند.

در این بیانیه آمده است: در این عملیات مواضع درگیری‌ها و منطقه اجرایی عملیات در نزدیکی کوبانی و همچنین یگان تاکتیکی داعش در نزدیکی شهر حلب هدف قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N602931

وبگردی