آفتاب

راه‌یابی 81 نفر از تهران به مرحله کشوری سی وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن

راه‌یابی 81 نفر از تهران به مرحله کشوری سی وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن

سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان تهران با راهیابی ۸۱ نفر به مرحله کشوری به کار خود پایان داد.

سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان تهران با راهیابی ۸۱ نفر به مرحله کشوری به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده، مدیرکل اوقاف استان تهران، ولی یاراحمدی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و... در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم «علی خشنود» نفر اول رشته قرائت بزرگسالان سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت که پس از تلاوت آیات قرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدزاده مدیرکل اوقاف استان تهران به ارائه گزارشی از نحوه برگزاری این دوره از رقابت‌ها پرداخت.

وی با اشاره به رشد 57 درصدی شرکت کنندگان در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران، گفت: 321 نفر در مجموع از مرحله شهرستانی مسابقات به استانی راه یافتند که 118 نفر بانوان و 207 نفر نیز آقایان بودند.

مدیرکل اوقاف استان تهران در ادامه به ترکیب داوری این دوره از مسابقات قرآن استان تهران اشاره کرد و افزود: در هیئت داوران مسابقات قرآن استان تهران اساتید قرآنی بین المللی حضور داشتند که در مجموع 16 نفر از اساتید قرآنی کشورمان داوری رقابت‌های آقایان را با سرپرستی استاد حنیفی بر عهده داشتند و داوری مسابقات بانوان نیز با یک گروه شش نفره از داوران خانم انجام شد.

وی با بیان اینکه 81 نفر از مرحله استانی مسابقات قرآن استان تهران به مرحله کشوری راه یافته‌اند، گفت: در هر رشته و هر مقطع سنی و به صورت مجزا در بخش‌های بانوان و آقایان سه نفر رتبه اول تا سوم به مرحله کشوری راه یافته‌اند که علاوه بر این در رشته همخوانی و مدیحه سرایی نیز یک گروه از بانوان و یک گروه از آقایان به مرحله کشوری راه یافتند.

محمدزاده در ادامه به برنامه‌های جنبی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران اشاره کرد و افزود: همزمان با برپایی مسابقات قرآن استان تهران نمایشگاه قرآن و نمایشگاه عفاف و حجاب و نمایشگاه بصیرت عاشورایی نیز برگزار شد تا بازدید کنندگان از مسابقات بتوانند از این برنامه‌ها نیز بهره مند شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: 110 مرکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه استان تهران داریم که این مراکز فرهنگی قرآنی به برگزاری کلاس‌های مختلف قرآنی در رشته‌های مختلف برگزار می‌کنند و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به این مراکز فرهنگی قرآنی از این کلاس‌ها بهره مند شوند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به بیان نکاتی درباره آیات ابتدایی سوره بقره پرداخت و خطاب به قرآنیان حاضر در مراسم و قاریان و حافظان قرآن کریم گفت: قرآنیان و افراد منتسب به قرآن باید تلاش کنند در حد امکان به ارزش‌های قرآنی آراسته شوند زیرا مردم در سایه این ویژگی‌ها است که به قرآن نزدیک می‌شوند و به مدرسه قرآن می‌آیند. لذا قرآن را نه با زبان که با عمل به مردم جامعه معرفی کنیم.

در ادامه این مراسم گروه تواشیح «شمس» که رتبه اول این دوره از مسابقات را در بخش آقایان به دست آورد به اجرای برنامه پرداختند.

ابتهال خوانی «حبیب صداقت» نفر اول رشته ابتهال خوانی این دوره از مسابقات قرآن استان تهران از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران بود که در این بخش از مراسم نوبت به تجلیل از برگزیدگان این دوره از مسابقات قرآن استان تهران رسید و برگزیدگان این دوره از مسابقات در 11 رشته و در بخش بانوان و آقایان و در گروه‌های سنی شکوفه‌ها و بزرگسالان تجلیل شدند.

انتهای پیام

کد N602798

وبگردی