آفتاب

آمریکا شورشیان سوری را از لحاظ روانی بررسی می‌کند

آمریکا شورشیان سوری را از لحاظ روانی بررسی می‌کند

ارتش آمریکا در نظر دارد شورشیان سوری را که در برنامه‌های آموزشی جدید حضور دارند، تحت ارزیابی روانشناسی، بررسی بیومتریک و تست استرس قرار دهد؛ ارزیابی‌هایی که معمولا برای سنجش سربازان خارجی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، بررسی شورشیان سوری علامتی است که نشان می‌دهد دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با گسترش حمایت از گروه‌های مسلح در سوریه با خطراتی مواجه می‌شود.

به گفته مقام‌های برنامه، ارزیابی مذکور توسط فرماندهی مرکزی آمریکا انجام می‌شود که مبنای آن پروتکل ارزیابی است و شامل جمع آوری داده‌های بیومتریک، جمع آوری اطلاعات از جوامع اصلی نیروها، تست استرس، ارزیابی روانشناسی، چک کردن اسامی نیروها در پایگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، خارج از آن و غیره می‌شود. فرماندهان شورشیان تحت ارزیابی‌های بسیار بیشتری قرار می‌گیرند.

یکی از اعضای فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: در حوزه‌های عملیاتی ویژه روند بسیار طولانی برای ارزیابی نیروهای جایگزین که قرار است با آن‌ها کار کنیم، وجود دارد. اما این طرح جدید برای سوریه بسیار خاص است چرا که قرار است با کسانی کار کنیم که آن‌ها را همراهی نخواهیم کرد. بنابراین ارزیابی و بررسی آن‌ها اهمیتی مضاعف پیدا می‌کند.

مقام‌های آمریکایی همچنان نگران هستند که نیروهای تحت آموزش آمریکا که به سوریه اعزام می‌شوند از تسلیحاتشان علیه غیرنظامیان و یا حتی علیه آمریکا و متحدانشان استفاده کنند.

شورشیان "میانه‌روی" سوری در ترکیه آموزش می‌بینند.

انتهای پیام

کد N602767

وبگردی