آفتاب
در دهمین سفر استانی؛

روحانی چهارشنبه به گلستان می رود/افتتاح خط ترانزیتی شرق دریای خزر با حضور سه رئیس جمهور

روحانی چهارشنبه به گلستان می رود/افتتاح خط ترانزیتی شرق دریای خزر با حضور سه رئیس جمهور

کاروان تدبیر و امید در ادامه سفر استانی خود به منظور افتتاح خط ترانزیتی شرق دریای خزر (گرگان - اینچه‌برون - ترکمنستان) به استان گلستان سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در دهمین سفر استانی خود چهارشنبه به استان گلستان می رود.

در این سفر که جنبه بین المللی دارد قرار است خط ترانزیتی شرق دریای خزر (گرگان - اینچه‌برون - ترکمنستان) افتتاح شود.

‌خط‌ آهن گرگان – اینچه‌برون سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان را به یکدیگر متصل می‌کند؛ طول راه‌آهن گرگان - اینچه برون - اترک - برکت در 3 کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران حدود 908 کیلومتر است و در شرق دریای خزر ساخته شده که 120 کیلومتر آن در قزاقستان، 700 کیلومتر در ترکمنستان و 88 کیلومتر در ایران قرار دارد و این خط ریلی کشورهای ‌(CIS) را به خلیج فارس و کشورهای جنوب شرق آسیا متصل می‌کند.
 
راه آهن اینچه برون- گرگان نیز بخشی از این پروژه ریلی است که از ناحیه 'اوزن' قزاقستان آغاز و پس از عبور از شرق دریای خزر به کشور ترکمنستان رسیده و پس از عبور از محدوده اترک در خاک ایران از اینچه برون به گرگان ادامه پیدا می کند.

 فاز اول ايستگاه راه آهن اينچه‌برون به مساحت 3 هزار متر به اتمام رسيده و در فاز بعدي 9 هزار متر به اين فضا اضافه مي‎شود.

ساختمان فعلي شامل فضاهاي مسافري، گمرکي، ايستگاه پياده و سوار مسافر، پليس و نمازخانه است و در حدفاصل گرگان تا اينچه‌برون چهار ايستگاه احداث شده که عمليات ساخت اين ايستگاه‎ها در مراحل پاياني قرار دارد.

 این خط ریلی قرار است با حضور رؤسای جمهور سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان به بهره‎برداری برسد.

کد N602766

وبگردی