آفتاب

گرگ‌ها و گراز‌هایی که از سرما به ما پناه می‌آورند

گرگ‌ها و گراز‌هایی که از سرما به ما پناه می‌آورند

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در فصل زمستان که حیوانات وحشی با کمبود منابع غذایی مواجه می‌شوند، ممکن است به زیستگاه انسان‌ها نزدیک شوند که از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده این حیوانات ما را از حضور آنها آگاه سازند.

مهندس کاظم علیزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: در روزهای سرد سال خصوصا روزهای برفی که دسترسی به منابع غذایی محدود می‌شود، حیوانات وحشی شرایط زیستی نامناسبی پیدا می‌کنند و برای دستیابی به غذا از زیستگاه خود فاصله می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این اتفاق معمولا در ارتفاعات رخ می‌دهد، یادآوری کرد: حیوانات معمولا برای پیدا کردن غذا به دامنه کوه‌ها می‌آیند و به روستاها و مناطق مسکونی نزدیک می‌شوند.

به گفته این مسئول، مشاهده حیوانات وحشی در مناطق دشتی به ندرت رخ می‌دهد، مگر در مناطقی که برف‌های خیلی سنگین باریده باشد.

علیزاده معتقد است: معمولا حیوانات چهارپا، گرگ، کفتار، گراز، کل و بز و ... هستند که در فصل سرما به زیستگاه‌های انسانی نزدیک می‌شوند.

وی گرگ، کفتار و به میزان کمتری گراز را برای انسان خطرساز دانست و ادامه داد: حضور این حیوانات وحشی در مناطق روستایی می‌تواند برای مردم و دام‌های آنان خطرساز باشد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست کرمانشاه از مردم خواست چنانچه حیوانات وحشی را در دامنه کوه‌ها مشاهده کردند، پیش از آنکه خطری برای آنها ایجاد شود محیط زیست را در جریان بگذارند.

علیزاده از مردم خواست از نزدیک شدن به حیوانات وحشی خودداری کنند و تغذیه و مراقبت از آنها را به محیط‌زیست بسپارند.

‌انتهای پیام

کد N602587

وبگردی