آفتاب

معلم: حملات ائتلاف داعش را تضعیف نکرده است/مسکو متعهد به اجرای قرادادهای نظامی با دمشق است

معلم: حملات ائتلاف داعش را تضعیف نکرده است/مسکو متعهد به اجرای قرادادهای نظامی با دمشق است

وزیر خارجه سوریه در پایان سفرش به مسکو با بیان اینکه روابط میان دمشق و مسکو به منزله یک ائتلاف استراتژیک است و مسکو به اجرای قراردادهای تسلیحاتی با دمشق پایبند است، گفت: نشست ژنو - مونترو شکست خورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در پایان سفری که به روسیه داشت و در جریان آن با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور و مسوولان ارشد روس دیدار کرد، در مصاحبه با شبکه المیادین خاطرنشان کرد: روسیه چندین بار اعلام کرده است که این قراردادها با توافق‌های بین‌المللی همسو است.

این مقام سوری روابط میان دمشق و مسکو را ائتلاف استراتژیک خواند و افزود: دولت سوریه و روسیه دست به تلاش‌های بسیاری می‌زنند تا گفت‌وگوهایی با گروه‌های مخالف ملی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه روند ژنو - مونترو شکست خورد، افزود: مذاکرات آتی احتمالا در مسکو آغاز می‌شود و در دمشق دنبال می‌شود.

ولید معلم با بیان اینکه ولادیمیر پوتین با دقیق‌ترین جزئیات انتخاب بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را زیر نظر داشت، تاکید کرد: رئیس‌جمهوری روسیه به اراده مردم سوریه احترام می‌گذارد.

وی همچنین درخصوص حملات ائتلاف ضد داعش نیز گفت: حملات هوایی که با راهبری آمریکا صورت می‌گیرد در تضعیف داعش در سوریه شکست خورده است و تا زمانی که ترکیه مجبور نشود تا مرزها را تحت کنترل داشته باشد از بین بردن این گروه ممکن نخواهد بود.

وی افزود: تمام شاخص‌ها حاکی از این است که داعش در حال حاضر و دو ماه پس از حملات هوایی ائتلاف ضعیف نشده است.

این مقام سوری با اشاره به اینکه نیروهای مسلح خارجی از ترکیه وارد سوریه می‌شوند، تصریح کرد: تا زمانی که شورای امنیت و واشنگتن ترکیه را مجبور نکنند تا مرزها را تحت نظارت خود بگیرد این حملات ائتلاف به از بین بردن داعش نخواهد انجامید.

رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه به این مساله اشاره کرد که درخواست‌های ترکیه برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه به تقسیم و تجزیه این کشور می‌انجامد و ترکیه چشم طمع به اراضی سوریه دوخته است.

انتهای پیام

کد N602535

وبگردی