آفتاب

انفجار بمب و حمله مسلحانه به مسجدی در نیجریه 81 کشته بر جای گذاشت

انفجار بمب و حمله مسلحانه به مسجدی در نیجریه 81 کشته بر جای گذاشت

مقام‌های نیجریه اعلام کردند در جریان انفجار سه بمب و تیراندازی به سوی نمازگزاران در مسجد اصلی شهر کانو دست کم 81 تن کشته شدند؛ حملاتی که احتمالا شبه نظامیان بوکوحرام عامل آن هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از خبرنگاران محلی نیجریه گزارش داد: انفجارها همزمان با تیراندازی مردم مسلح به سوی نمازگزاران به وقوع پیوست و من شاهد تمامی این ماجرا بودم.

این مسجد در شهر کانو واقع در شمال نیجریه قرار دارد و روز جمعه شاهد وقوع سه انفجار و تیراندازی به سوی نمازگزاران بود و در کنار کاخ امیر کانو واقع شده است.

در جریان این حملات امیر کانو که پیشتر رئیس بانک مرکزی این منطقه بود در صحنه حضور نداشت.

گودلاک جاناتان، رئیس جمهوری نیجریه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: تا زمانی که تمامی عوامل این اقدام تروریستی علیه نمازگزاران شناسایی و دستگیر نشوند، دست از تلاش خود بر نخواهیم داشت.

خبرگزاری شینهوا نیز گزارش داد: بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای مراتب تسلیت و محکومیت خود را بابت این سه انفجار و تیراندازی مرگبار به سوی نمازگزاران در مسجد کانو نیجریه ابراز داشت و خواستار محاکمه عاملان این جنایت شد.

وی همچنین حمایت کامل خود را از نیجریه برای مقابله با تروریسم و ایجاد امنیت دائم و با ثبات در منطقه براساس پایبندی به تمامی قوانین و مقررات حقوق بشری و بین‌المللی ابراز داشت.

انتهای پیام

کد N602507

وبگردی