آفتاب

معادن زنجان را دریابیم

معادن زنجان را دریابیم

رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: معادن بزرگ به عنوان موتور محرکه اقتصادی استان مورد توجه قرار گیرد.

رامین کیامهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: پهنه‎های معرفی برای دسترسی و بهره‎برداری نیاز به اکتشاف دارند و با توجه به هزینه بالای مطالعات ژئوفیزیک در این خصوص، حضور بخش خصوصی توانمند و یا سرمایه‎گذاری دولتی بسیار ضروری است.

وی افزود: در سفر اخیر ریاست‌جمهوری به استان زنجان و با توجه به پتانسیل‏‏‌های استان زنجان در خصوص پهنه‎های راکد، طی مذاکرات صورت گرفته قرار شد شرکت ایمیدرو در راستای اکتشاف معادن وارد استان شود.

کیامهر تصریح کرد: با توجه به این که ریسک اکتشاف بالاست و حتی ممکن است فعالیت‏‌های صورت گرفته به نتیجه نرسد لذا ورود با مطالعه و شناسایی محدوده‎های غنی باید مورد توجه باشد.

این مسوول تأکید کرد: معادن کوچک در حد خودشان توان اشتغال‌زایی و توسعه استان را دارند ولی قطعاً معادن بزرگ به عنوان موتور محرکه استان باید مورد توجه قرار گیرند.

کیامهر خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در شرایط تحریم فعالین این عرصه را با رکود مواجه کرده و معادن با حداکثر توان خود را سرپا نگه داشته‎اند که امیدواریم با بهبود شرایط، این عرصه نیز بتواند نقش خود در توسعه اقتصادی را به خوبی ایفا کند.

انتهای پیام

کد N602412

وبگردی