آفتاب

کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد در شهرستان قدس برگزار شد

کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد در شهرستان قدس برگزار شد

قدس- خبرگزاری مهر: کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد با هدف دوری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد در شهرستان قدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صدقعلی جلیل زاده رئیس تبلیغات اسلامی قدس بعدازظهر در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی اظهار داشت: پدیده شوم قاچاق مواد مخدر بیش از آنکه فعالیتی سوداگرانه، تجاری و اقتصادی در عرصه مافیای اقتصاد بین المللی باشد، ابزاری کارآمد، موثر و راهبردی در گسترش نظام سلطه صاحبان قدرت جهان بر کشورهای توسعه نیافته است.

وی افزود: تحلیل گران سیاسی و اجتماعی بر این باورند که در تهاجم و نفوذ فرهنگی، پدیده مواد مخدر مهمترین عامل به تباهی کشیدن و انحطاط اخلاقی جوامع به شمار می رود.

این مسئول با اشاره به تأثیر روانی اعتیاد به مواد مخدر، تبلیغات شبکه های ماهواره ای و مجازی برای مصرف مواد مخدر را بر افراد جامعه بویژه نوجوانان اثرگذار دانست و تاکید کرد: کار گروهی برای کنترل کودکان و نوجوانان در دو زمینه ارثی و محیطی، سلامت رفتاری والدین در این مهم مؤثر است.

جلیل زاده عنوان کرد: توجه به ظرفیت تبلیغی روحانیون و مراسم مختلف در مساجد می تواند زمینه را هم برای نظارت والدین و هم برای همکاری افراد با مأموران انتظامی فراهم کند و البته با مقایسه شرایط اجتماعی سال های اخیر با گذشته و تهدید کودکان و نوجوانان با مواد مخدر صنعتی، وظیفه تربیتی والدین و نقش ادارات و نهادها در اطلاع‌رسانی صحیح مضرات مصرف مواد مخدر بیش از پیش نمایان می‌شود.

وی ادامه داد:  برای ارائه راهکارهای علمی و عملی حفظ ارزشها وب اورهای دینی و رفع خود باختگی و حفظ کرامت انسانی، اقدام به برنامه ریزی وبرگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه شبکه تبلیغی شده تا با ارتقای دانش و پیشگیری و آموزش نیروی انسانی فعال شکل گیرد.

جلیل زاده عنوان کرد: اجراي اين كارگاه هاي آموزشي در راستاي تحقق شاخص هاي برنامه اي سازمان و ايجاد تمهيدات لازم در برگزاري کارگاه هاي آموزشي پيشگيري اوليه از اعتياد به مواد مخدر به همت معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي است.

وی اضافه کرد: گروه‌های هدف سازمان که واجد شرایط استفاده از این کارگاه‌ هستند شامل مداحان و شعرای آئینی، شبکه تبلیغی (مبلغین و مبلغات)، مسئولین و رابطین فرهنگی هیئات مذهبی هستند که بر اساس تقویم زمانبندی، این طرح در سه مرحله زمانی اجرایی خواهد شد.

این کارگاه آموزشی امروز جمعه در دو نوبت صبح و عصر روز جمعه با حضور مداحان، رابطین فرهنگی، مبلغان و مبلغات برگزار شد.

 

کد N602350

وبگردی