آفتاب
عبدی:

بسیجیان دوران دفاع مقدس در جنگ نرم امروز نقش برجسته ای دارند

بسیجیان دوران دفاع مقدس در جنگ نرم امروز نقش برجسته ای دارند

اردبیل – خبرگزاری مهر: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردبیل نقش بسیجیان هشت سال دفاع مقدس را در پیروزی نظام اسلامی در جنگ نرم کنونی دشمن بسیار برجسته و حائز اهمیت خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ شکر عبدی عصر جمعه در گردهمایی فرماندهان پایگاه های بسیج اردبیل در دوران دفاع مقدس افزود: امروز سربازان جنگ نرم تلفیقی از بسیجیان حار در جنگ تحمیلی و بسیجیان کنونی است.

وی با بیان اینکه بسیج در جنگ سخت و نیمه سخت توانایی و بصیرت خود را نشان دده است، ادامه داد: همچون دوران دفاع مقدس در جنگ نرم نیز بسیج نقش خود را تا آخر و پیروزی نهایی تداوم خواهد داد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردبیل با گرامیداشت یا و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: انقلاب و نظام اسلامی ایران در مسیر 35 ساله و برای تجلی قدرت خود از گردنه ها و خطرات بیشماری عبور کرده که بسیج از بدو تشکیل تاکنون در آن نقش داشته است.

وی بصیرت، اخلاص و عمل به اندازه و به هنگام را بفرموده رهبر انقلاب از عناصر منزلت و عظمت بسیج برشمرد و متذکر شد: بسیجیان سرافرازانه و با نثار جان خود از تاریخ دفاع مقدس گذشتند و بی شک در جنگ نرم کنونی نیز مقتدرانه و سربلند از آن بیرون خواهند آمد.

عبدی بسیج را خالق حماسه ماندگار دفاع مقدس نامید و یادآور شد: در جنگی نابرابر بسیجیان با به تصویر کشیدن حماسه های بزرگ اقتدار آفریدند و عظمت و شکوه امروزی کشور را رقم زدند.

وی با تحلیل تاریخ 200 ساله اخیر کشور تصریح کرد: در طول 165 سال قبل از انقلاب و 35 سال پس از انقلاب، ایران 12 سال درگیر جنگ بوده که در 165 سال و در یک سوم جنگها نزدیک به دو سوم خاک میهن اسلامی به بهانه های مختلف و انعقاد قراردادهای ننگین جدا شد، اما در هشت سال جنگ تحمیلی که دو سوم جنگهای واقع شده را شامل می شود، حتی یک وجب از خاک ما از دست نرفت.

این مسئول این مهم را نشانه اقتدار و ایثارگریهای بی پایان بسیج دانست و عنوان کرد: نباید فراموش کرد که در بستر هشت سال دفاع مقدس ده ها جنگ نیمه سخت و نرم از جمله تحریک قومیتها و گروه ها، ترور، بمب گذاری و... تعریف شده بود که هر کدام به اندازه جنگ تحمیلی بود.

وی در بیان عوامل پیروزی 35 ساله کشورمان در این جنگ ها بیان داشت: رهبری مقتدرانه و هوشمند، پشتیبانی و اداره جنگ توسط امت اسلامی و حضور شهادت طلبانه در جنگ و عدم خیانت فرماندهان نظامی از جمله این عوامل است.

عبدی همچنین در خصوص برگزاری گردهمایی فرماندهان پایگاه های بسیج اردبیل در دوران دفاع مقدس افزود: این گردهمایی با هدف تجلیل و تجدید خاطرات و شنیدن رشادتها و ایثارگریهای بسیجیان دوران دفاع مقدس که حماسه ماندگاری را رقم زدند، شکل گرفته است.

کد N602337

وبگردی