آفتاب

آیت‌الله ایمانی:انتفاضه سوم خواب خوش را از چشم اسرائیل می‌گیرد

آیت‌الله ایمانی:انتفاضه سوم خواب خوش را از چشم اسرائیل می‌گیرد

امام جمعه شیراز با تصریح این‌که دامن اسلام از هرگونه خشونت و نژادپرستی مبرا بوده و هست، گفت: جریان تکفیری نه از شیعه است و نه از سنی، آنان دست‌پرورده آمریکا، انگلیس و اسرائیل و استکبار جهانی هستند.

امام جمعه شیراز با تصریح این‌که دامن اسلام از هرگونه خشونت و نژادپرستی مبرا بوده و هست، گفت: جریان تکفیری نه از شیعه است و نه از سنی، آنان دست‌پرورده آمریکا، انگلیس و اسرائیل و استکبار جهانی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه 7 آذر شیراز، هدف از ایجاد جریان تکفیری را به‌جان هم انداختن قبایل و طوایف اسلامی و نابودی زیرساخت‌های دنیای اسلام دانست و گفت: از همه مهم‌تر این‌که آنان می‌خواهند اسلام را دین خشونت معرفی کنند.

وی ادامه داد: تمام خبرگزاری‌های خارجی نشان می‌دهند یک جوان فریب خورده وابسته به استکبار یک مسلمان بی‌گناه را می‌کشد و بعد سینه او را می‌شکافد و قلب او را بیرون می‌آورد و بعد مقابل دوربین زیر دندان می‌گذارد! می‌خواهند به دنیا معرفی کنند اسلام دین خشونت است. اسلامی که به پیامبرش می‌گوید "فبما رحمه من الله" و می‌گوید "و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین"، این اسلام را دارند این چنین به دنیا معرفی می‌کنند.

ایمانی هم‌چنین با اشاره به در پیش بودن 8 آذر، روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین و با اشاره به 6 دهه مبارزه ملت مظلوم فلسطین اشغالی با استکبار جهانی، گفت: اسرائیل علی‌رغم شکست‌های پی در پی در جنگ‌های متوالی 33 روزه لبنان، 22 روزه و 8 روزه و 51 روزه غزه، برای مخفی کردن حالت شکنندگی خود از سکوت سران استکبار جهان و همراهی کشورهای به ظاهر اسلامی و بعضی از کشورهای عربی و از این درگیری گروه‌های ترورستی در کشورهای مختلف حداکثر سوء‌استفاده را برده و الان می‌خواهد مسجد الاقصی را نابود و کشور فلسطین را یک کشور یهودی معرفی کند.

او اضافه کرد: طبیعی است که امروز همه مسلمانان عالم مقابل قبله اول، مسجدالاقصی، مسئول هستند و ملت مظلوم فلسطین هم از همه مسلمانان جهان انتظار دارند که به مسئله فلسطین به‌عنوان اولین و مهم‌ترین مسئله جهان اسلام نگاه کنند. باید برای حمایت از فلسطین و دفاع از آرمان فلسطین حرکتی مدبرانه و کارشناسی شده و با مدیریت صحیح دنبال و پیگیری کرد.

خطیب جمعه شیراز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم مسلح شدن کرانه باختری، گفت: وقتی کرانه باختری مسلح شد، که الان هم کار خودش را شروع کرده است، و زمانی که انتفاضه سوم را شروع کرد، خواب خوش را از چشمان اسرائیل خواهد گرفت.

ایمانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مذاکرات هسته‌ای و این‌که نتیجه مذاکرات بر امنیت اسرائیل تاثیری نخواهد داشت، تصریح کرد: آمریکا دارد هر کاری می‌کند که امنیت اسرائیل را حفظ کند. رهبر معظم انقلاب دیروز به مجمع عالی بسیج فرمودند چه مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد چه نرسد، امنیت اسرائیل پایدار نخواهد بود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ ما با تمدید موافقیم و از تیم مذاکره کننده دفاع می‌کنیم. توافق حاصل شود به آن مغرور نمی‌شویم، مذاکرات به بن بست بخورد خم به ابرو نمی‌آوریم. ما 35 سال در تحریم رشد کردیم. این ملت در زجر و کمبود بزرگ شده و رشد کرده و همه امتیازاتی که کسب کردیم در همین تحریم‌ها بوده است.

ایمانی هم‌چنین با بیان این‌که امروز تنها کشوری که درگیر گرفتاری‌های مذهبی نیست، ایران است، گفت: امروز آمریکا را می‌بینید چگونه در مسائل مذهبی و نژادی، گرفتار تبعیض است. یک سیاهپوست جرات ندارد از خانه بیرون بیاید! ‌اگر بیرون آمد نمی‌داند سالم بر می‌گردد یا نه! یک جوان سیاهپوست بی‌گناه توسط پلیس کشته می‌شود و بعد دستگاه قضایی پلیس را تبرئه می کند. این نشان از وضعیت بد آمریکاست که خود را بزرگ دنیا معرفی می‌کند. این تبعیض نژادی است.

وی اضافه کرد: در مسئله تبعیض مذهبی هم به یاد داریم که چند سال پیش مرد و زن و بزرگ و کوچک یک فرقه داوودیه را در آتش سوزاندند. این مسئله آمریکا و کشورهای غربی است. شما ببینید در کشورهای غربی یک زن مسلمان آزاد نیست حجاب اسلامی داشته باشد و این بدبختی دنیا به‌شمار می‌رود. در کشورهای اسلامی، ‌در عربستان مگر عمده عربستان شیعه نیستند؟ اما ‌اجازه این‌که یک مسجد داشته باشند به آنها داده نمی‌شود و این بدبختی دنیای اسلام است.

وی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص این‌که ایران اسلامی از این مسائل عبور کرده و مسیحی، زرتشتی، یهودی و برادران اهل سنت و شیعیان در کنار هم زندگی می‌کنند، گفت: کدام انسان بخاطر اعتقاداتش در ایران مورد تجاوز قرار گرفته است؟

ایمانی گفت: بله وقتی دست به جنایت می‌زنند نتیجه جنایت گرفتاری است، اما کسی به خاطر اعتقاداتش اینجا گرفتار نیست.

امام جمعه شیراز حمایت از حماس، حزب‌الله و جنبش‌های اسلامی را سیاست کلی نظام دانست و تاکید کرد: شاهد بودیم در هفته‌ای که گذشت بیش از 350 نفر از علمای بلاد اسلام در شهر مقدس قم به دعوت حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و همراهی حضرت آیت‌الله العظمی سبحانی و تایید رهبر معظم انقلاب، درباره‌ی فتنه‌ای که دنیای اسلام را به خود مشغول کرده و اسرائیل دارد از این فتنه بهره‌برداری می‌کند، اجتماع کردند

ایمانی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه شیراز در خصوص 10 آذر، روز مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی ما در زمانی که دوران شکوفایی حرکت‌های بالنده ملت است، حرکت اقتصاد مقاومتی را با تصویب قوانین دنبال کنند و با دور شدن از چربی و شیرینی دنیا و فاصله گرفتن از جناح بندی‌ها راه خود را دنبال کند و ایده شهید مدرس و شهید مدرس‌ها را سر لوحه کار خود قرار دهد.

وی با تبریک 7 آذر، روز نیروی دریایی، گفت: امروز نیروی دریایی ما در پهنه آب‌های آزاد جهان حضور دارد و در عرصه جهاد خودکفایی بالاترین و ارزشمندترین خدمت‌ها را انجام داده و ناوگان جماران و دماوند که یکی پس از دیگری توسط این عزیزان و دانشمندان جوان ساخته شده، زیردریایی‌ها، ‌سلاح‌های لازم و همه و همه از فعال بودن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران نشان دارد.

انتهای پیام

کد N602298

وبگردی