آفتاب
امیر دریادار موسوی:

95 درصد نيازمندی‌های کشور از مرز دريا تامين می‌شود/ ایران آماده دفاع از مرزهای آبی خویش است

95 درصد نيازمندی‌های کشور از مرز دريا تامين می‌شود/ ایران آماده دفاع از مرزهای آبی خویش است

اراك-خبرگزاري مهر: معاون عمليات دريايی ارتش جمهوری اسلامی گفت: نقش درياها و آب های آزاد در تامين اقتصاد تمامی كشورهای دنيا مهم است به گونه ای كه 90 درصد از نيازمندی های كل دنيا و 95 درصد از نيازمندی های ايران از مرز دريا تامين می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار موسوی ظهر جمعه پیش از خطبه های نماز جمعه شهر اراك ابراز كرد: نقش نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس و در عملیات مروارید در حفظ استقلال كشور بسیار مهم بود.

وی با اشاره به اینكه نیروهای دریایی با كمك مردم و بسیج توانستند نقشه های دشمن را در راه فتح خرمشهر و تهران خنثی كنند، افزود: در حال حاضر نیز ارتش و نیروی دریایی نقش مهمی را در دفاع از آب های آزاد و مرزهای دریایی ایران اسلامی بر عهده دارند.

امیر دریادار موسوی ادامه داد: کشور جمهوری اسلامی ایران کشوری دریایی است که نیاز دارد به یک قدرت تمام عیار در این زمینه تبدیل شود.

معاونت عملیات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران كشوری دریایی است كه از مزیت های دریا و آب های آزاد به صورت خدادادی بهره مند است.

امیردریادار موسوی ادامه داد: استفاده صحیح از این مرزهای دریایی می تواند نقش مهمی را در توسعه اقتصادی كشور داشته باشد.

وی ابراز كرد: برنامه ریزی در استفاده از دریاها در بخش توریست، گردشگری، تامین مواد غذایی و استفاده از مواد كانی موجود در دریاها می تواند نقش كلیدی در توسعه و آبادانی ایران اسلامی داشته باشد.

معاونت عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با هدف تبدیل ایران به کشوری با سیاست های خشکی در حال توطئه عیله نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، ابراز کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران این قدرت را دارد تا با استفاده از مزیت های دریایی از تمامی مرزهای آبی خویش و در صورت لزوم از مرزهای کشورهای دوست و نیازمند نیز دفاع نماید.

وی اظهار داشت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران با تدابیر بلند مقام معظم رهبری به کشوری با مبنای دریایی تبدیل شده است؛ لذا برنامه ریزی برای توسعه سواحل و مناطق جنوب شرقی کشور در دستور کار قرار دارد.

امیردریادار موسوی تاکید کرد: امروزه حضور قدرتمند نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط دنیا نشان از برنامه ریزی طولانی مدت نظام برای دفاع از مرزهای آبی و توسعه کشور از طریق این مرزها دارد.

کد N602240

وبگردی