آفتاب

کمبود منابع مالی باعث از دست رفتن مناطق تحت کنترل داعش می‌شود

کمبود منابع مالی باعث از دست رفتن مناطق تحت کنترل داعش می‌شود

کارشناسان مقابله با تروریسم بین‌الملل اعلام کردند، داعش ممکن است در نهایت کنترل خود را در جنگ عراق و سوریه از دست بدهد و علتش کمبود منابع مالی است اگرچه همچنان ثروتمندترین گروه تروریستی در جهان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، چارلز بریسارد، کارشناس در زمینه منابع مالی تروریست‌ها و مشاور درباره اطلاعات اقتصادی گفت: هزینه کنترل مناطق تحت سیطره داعش نظیر پرداخت دستمزد به غیرنظامیان و نظامیان، تامین کنترل راه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و تامین آب و برق بسیار زیاد است و از عهده داعش بر نمی‌آید.

وی افزود: این بدان معناست که اگر داعش نتواند در بلندمدت از عهده هزینه‌ها در این مناطق برآید جمعیت علیه آن برمی‌خیزد و در نهایت این گروه شکست می‌خورد. رهبران قبیله سنی عراق می‌توانند درباره سرنوشت داعش تصمیم بگیرند. در سال 2006 و 2007 آنها نقش عمده‌ای را در مقابله با این گروه تروریستی ایفا کردند که در آن زمان القاعده در عراق بودند و البته از حمایت آمریکا برای مبارزه با این گروه نیز بی‌نصیب نماندند.

داعش، ثروتمندترین سازمان تروریستی در جهان با درآمد تقریبی 2.9 میلیارد دلار در سال، اکثر آن را از منابع نفتی، گازی و پروژه‌های کشاورزی و باج‌گیری از قربانیان کسب می‌کند. این گروه حتی کنترل کارخانجات، پالایشگاه‌ها و بانک‌ها را در اختیار دارد.

انتهای پیام

کد N602165

وبگردی