آفتاب
نورزاد:

تکمیل ۷۱۱ کیلومتر آزادراه کشور نیازمند ۸۰ هزار میلیارد ریال است

تکمیل ۷۱۱ کیلومتر آزادراه کشور نیازمند ۸۰ هزار میلیارد ریال است

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل ۷۱۱ کیلومتر آزادراه کشور نیازمند۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نورزاد پیش از ظهر جمعه در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: گام‌های بسیار مهمی به منظور توسعه راه‌ها در نقاط مختلف کشور صورت گرفته است و طرح‌ها خوبی نیز در استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی از اتصال استان‌های بوشهر و فارس از طریق بزرگراه به هم خبر داد و بیان داشت: ترافیک بالایی در محور ارتباطی بوشهر و شیراز وجود دارد که باید با اجرای طرح بزرگراه، زمینه عبور و مرور مناسب‌تر را در این محور فراهم کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم تبدیل محور دالکی به کنارتخته به بزرگراه، تاکید کرد: این محور دارای ۱۷ کیلومتر طول است که یک قطعه از این بزرگراه تاکنون اجرا شده است.

ساخت سالانه ۹۶ کیلومتر آزادراه در سطح کشور

وی از برگزاری مناقصه بخش دوم این بزرگراه در سال جاری خبر داد و افزود: این طرح نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که امیدواریم این طرح طی دو سال اجرا و به بهره‌برداری برسد.

نورزاد از اجرای طرح‌های مختلف آزادراه و بزرگراه در سطح کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر ۷۱۱ کیلومتر آزادراه در سطح کشور در دست اجرا است که برای تکمیل این طرح‌ها نیازمند ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت سالانه ۹۶ کیلومتر آزادراه در سطح کشور، تاکید کرد: برای ساخت دو هزار و ۱۶۰ کیلومتر آزادراه در کشور ۱۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

کد N602139

وبگردی