آفتاب
ایتارتاس خبر داد

مذاکره دیپلمات‌های کره‌جنوبی و روسیه در مورد برنامه هسته‌ای کره‌شمالی

مذاکره دیپلمات‌های کره‌جنوبی و روسیه در مورد برنامه هسته‌ای کره‌شمالی

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه کره‌جنوبی مذاکره‌کننده ارشد کره برای بحث درباره برنامه هسته‌ای کره‌شمالی با معاون وزیر امور خارجه روسیه به این کشور سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری ایتارتاس روسیه، وزارت خارجه کره‌جنوبی اعلام کرده است که هوانگ جون کوک، نماینده‌ کره‌جنوبی در مذاکرات شش‌جانبه در مورد برنامه‌ هسته‌ای کره‌شمالی برای گفت‌و‌گو با ایگور مورگولف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در این زمینه هفته‌ آینده به روسیه سفر خواهد کرد.

مذاکرات شش جانبه در مورد برنامه هسته‌ای کره‌شمالی که شامل دو شبه‌جزیره کره، آمریکا، چین، ژاپن و روسیه از سال 2003 آغاز شد. این مذاکرات از اواخر سال 2008 متوقف شده است.

به گزارش ایتارتاس، نوکوانگ ایل، سخنگوی وزارت خارجه کره‌جنوبی در گفت‌و گو با خبرگزاری یونهاپ کره نیز در این رابطه اعلام کرد که کره‌جنوبی همانند روسیه مواضع مشترکی علیه برنامه‌ هسته‌ای کره‌شمالی دارند و کره‌جنوبی هیچ‌گاه کره‌شمالی را به عنوان یک قدرت هسته‌ای به رسمیت نخواهد شناخت.

سفر چهار روزه مذاکره‌کننده‌ ارشد کره‌جنوبی به روسیه برای تبادل نظرات با مقامات روسی در مورد مسائل امنیتی شبه‌جزیره کره و رفع بحران به‌خصوص برنامه‌ هسته‌ای کره‌شمالی هفته بعد انجام خواهد شد.

انتهای پیام

کد N602100

وبگردی