آفتاب
غضنفرآبادی در گفت‌وگو با مهر:

برخی نمایندگان اصرار دارند طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود

برخی نمایندگان اصرار دارند طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود

عضو کمیسیون قضایی مجلس حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری خلاف قانون اساسی است، گفت: برخی نمایندگان اصرار دارند این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود.

موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به رد طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری از سوی شورای نگهبان، گفت: ما از ابتدا هم عنوان کردیم که این طرح مخالف قانون اساسی است اما برخی نمایندگان اصرار دارند این طرح را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دهند.

وی افزود: اگر مجلس نظر موافق داشته باشد، این طرح برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود.

نماینده مردم بم ادامه داد: رئیس قوه قضاییه منصوب رهبری است که ابزاری برای کنترل تخلف فساد در قوه قضاییه دارد و باید از آن استفاده کند.

غضنفرآبادی افزود: این گونه نیست که هر جا مجلس نظارت می‌کند، فساد در آن نیست، به مراتب دستگاه‌هایی وجود دارد که با وجود نظارت مجلس، باز هم در آن فساد رخ می‌دهد.

وی گفت: در جایی که نماینده مستقیم رهبری به عنوان یک مجتهد در راس قوه قضاییه حضور دارد، باید با ساز و کاری، خودشان مساله نظارت را عملی کنند، وزیر دادگستری به عنوان یک رابط بین قوا، از مجلس رای اعتماد می‌گیرد و نمی‌تواند پاسخگوی مسائل قوه قضاییه به مجلس باشد.

کد N602019

وبگردی