آفتاب
پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران مطرح شد:

تاکید فرمانده نیروی دریایی‌ارتش بر توسعه سواحل مکران با همکاری دولت

تاکید فرمانده نیروی دریایی‌ارتش بر توسعه سواحل مکران با همکاری دولت

یكی از ماموریت‌های فرعی ما برقراری امنیت برای كشتی‌ها و نفتكش‌ها و مبارزه با دزدان دریایی است. ما چیزی حدود دو هزار فروند كشتی تجاری اسكورت كرده‌ایم كه 150 درگیری شدید صورت گرفت و به 22 كشور جهان كمك كرده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از توسعه سواحل مكران با همكاری دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دریادار حبیب‌الله سیاری در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به خدمات و اقدامات نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس گفت: در آن دوران 150 عملیات در حفاظت از کشتی و نفتکش‌هایمان صورت گرفت و ده هزار کشتی و نفتکش اسکورت شدند و نفت ما را می‌بردند تا اقتصاد ما سالم بماند و ترفند دشمنان شکست خورد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی در طول دفاع مقدس با صیانت از ایران، جزایر و آب‌های خلیج فارس ماموریت خود را به انجام رسانده و در تابستان سال 67 نیز با رویارویی مستقیم با استکبار در خلیج فارس این درس را به مستکبران داد که ملت ایران در هیچ‌جا و در عرصه دریا زیر بار زور نمی‌رود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تجلیل امام خمینی و مقام معظم رهبری از نیروی دریایی ارتش به وضعیت فعلی این یگان پرداخت و افزود: کشور ما از شمال و جنوب سه هزار کیلومتر مرز دریایی دارد و به گفته رهبری کشور ما، کشوری دریایی است و باید از منابع دریایی استفاده کند.

سیاری با طرح این سوال که دریا چه اهمیتی دارد؟ اظهار داشت: دریا منبع انرژی است،‌ دریا مهمترین منبع تامین‌کننده منابع غذایی و محل عبور تجارت است. بیشترین صادرات نفتی از طریق دریا و باید آبادانی سواحل ایجاد کار و ا شتغال و پیشرفت دریا محور در دستور کار ما باشد. آیا ما توانسته‌ایم از این امکانات خدادادی استفاده کنیم؟ خیر.

وی با بیان اینکه علت عدم استفاده از امکانات خدادادی دریایی استعمار و استکبار بوده است، یادآور شد: استعمار و استكبار ما را از دریا دور نگه داشته‌اند تا از منابع دریایی استفاده نكنیم اما امروز با تدابیر رهبری ایجاب می‌كند منافع‌مان را دریاها دنبال كنیم. رهبری می‌گوید اقتدار دریایی داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تدابیر رهبری برای اقتدار و توسعه دریایی تصریح كرد: تدبیر اول توسعه سواحل مكران است و دیگری اقتدار دریایی.

سیاری در خصوص توسعه سواحل مكران بیان كرد: برای این مسئله دو برنامه داریم. برنامه اول، برنامه دولت در توسعه و ساخت زیرساخت‌های است كه وزارتخانه‌های مختلف در سواحل مكران در دست دارند. برنامه دوم، اقدامات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. افتخار داریم به عنوان پیش‌گام توسعه در سواحل مكران استقرار داریم و به دنبال ایجاد آبادانی در منطقه هستیم.

وی با بیان اینكه برای بهره‌برداری از دریا امنیت دریایی را ایجاد كنیم، خاطرنشان كرد: امنیت دریایی را نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌كند كه به دستور رهبری توسعه پیدا كرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاكید بر اینكه نیروهای دریایی برای برقراری امنیت و اقتدار ایران در دریاها و آب‌های آزاد حضور دارد، ابراز داشت: حضور در مدار 10 درجه برای ایجاد امنیت و فعالیت‌های اقتصادی و حضور از آب‌های آزاد و برای خروج از ایران‌هراسی و نمایش اقتدار و خروج از انزواست.

سیاری با اشاره به حضور سی‌ودومین ناوگروه دریایی ارتش در عرصه آب‌های آزاد عنوان كرد: یكی از ماموریت‌های فرعی ما برقراری امنیت برای كشتی‌ها و نفتكش‌ها و مبارزه با دزدان دریایی است. ما چیزی حدود دو هزار فروند كشتی تجاری اسكورت كرده‌ایم كه 150 درگیری شدید صورت گرفت و به 22 كشور جهان كمك كرده‌ایم.

وی با یادآوری اینكه نیروی دریایی مظهر اقتدار ملت در عرصه دریاهاست، تاكید كرد: فرزندان شما در نیروی دریایی ارتش با حضور در دریاها با توكل به خدا و پشتیبانی مردم و تحت فرماندهی مقام معظم رهبری در مقابل هر تهدیدی برای حفظ مرزهای دریایی و حفظ مصالح و منافع كشور مقابله می‌كند و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به معرض نمایش می‌گذارد.

کد N601901

وبگردی