آفتاب
سیاری:

نیروی دریایی با ترفند ایران‌هراسی مقابله می‌کند

نیروی دریایی با ترفند ایران‌هراسی مقابله می‌کند

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که مبارزه با دزدی دریایی و تأمین امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش یکی از مأموریت‌های نیروی دریایی است، اظهار کرد: تاکنون نیروی دریایی 2 هزار کشتی تجاری را اسکورت کرده، 150 مورد درگیری با دزدان دریایی داشته و به کشتی‌های تجاری 22 کشور جهان کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در سخنان خود در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این‌که 7 آذر روز اثبات سیادت نظام جمهوری اسلامی ایران بر آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان است، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی با انجام عملیاتی موفقیت‌آمیز مروارید در روز 7 آذر 59 ضربه محکمی به دشمن بعثی زد.

وی افزود: انهدام نیروی دریایی دشمن، محاصره اقتصادی دشمن، انهدام دو پایانه نفتی البکر و الامیه، نشان‌دادن توانمندی نظام در عرصه دریا و حفظ حاکمیت ملی بر خلیج فارس از دستاوردهای عملیات مروارید بود، اما کمک کشورهای همسایه به عراق موجب شد این کشور جنگ را ادامه بدهد.

سیاری با اشاره به کمک‌های نظامی و اطلاعاتی بلوک شرق و غرب به عراق خاطرنشان کرد: دشمن بعثی به‌دنبال محاصره اقتصادی کشور بود، اما نیروی دریایی با حفاظت از کاروان‌های کشتی‌های نفت‌کش، سکوهای نفتی و جزایر کشورمان موفق شد این ترفند را شکست دهد. نیروی دریایی در دوران جنگ 150 عملیات حفاظت از نفتکش را انجام داد و 10 هزار کشتی نفتی و تجاری را اسکورت کرد و در 29 فروردین 67 رویارویی مستقیمی با استکبار جهانی در خلیج فارس داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین خاطرنشان کرد: امام بزرگوار درباره نیروی دریایی فرموده‌اند نیروی دریایی در دفاع از مرزهای آبی کشور در خلیج‌فارس و دریای عمان چون نگینی درخشنده است و رهبری هم اشاره کرده اند که یکی از نتایج عملیات‌های نیروی دریایی این است که اقتصاد کشور سالم مانده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نقش دریا در پویایی اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: استکبار قبل از انقلاب ما را از دریا دور کرد تا ما نتوانیم از منافع دریا بهره ببریم، اما امروز تدبیر رهبری بر این است که منافع کشور در دریا، منافع راهبردی و کلان است. رهبری بر توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی تأکید دارند.

سیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف دولت در حال ایجاد زیرساخت برای توسعه سواحل مکران بوده و نیروی دریایی نیز در سواحل جنوب شرقی کشور استقرار یافته و به دنبال ایجاد آبادانی در این منطقه است.

فرمانده نیروی دریایی هم‌چنین با بیان این که مأموریت نیروی دریایی تا مدار 10 درجه یعنی از چابهار تا 2000 کیلومتر به سمت جنوب توسعه یافته و نیروی دریایی در این مناطق استقرار یافته است خاطرنشان کرد: نیروی دریایی تاکنون در دریای چین، اقیانوس آرام، هند جنوبی، اقیانوس اطلس، خلیج عدن، باب‌المندب حضور داشته است. این حضور برای تأمین منافع ملی، جلوگیری از ترفند ایران هراسی، تحکیم روابط با کشورهای همسایه دریا و ارسال پیام صلح‌ و دوستی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: رهبری فرموده‌اند که نیروی دریایی یک نیروی علمی، سیاسی، نظامی و بین‌المللی است. امروز نیروی دریایی با حضور در آب‌های آزاد پیام صلح و دوستی خود را به سایر کشورها می‌رساند.

وی در پایان با بیان این‌که هم‌اکنون ناوگروه سی‌و‌دوم نیروی دریایی در عرصه آب‌های آزاد حضور دارد خاطرنشان کرد: به گفته رهبری نیروی دریایی مظهر اقتدار ملت در عرصه دریاهاست.

انتهای پیام

کد N601863

وبگردی