آفتاب

گزارش AFC از نحوه صعود ایران به جام ملت‌های آسیا

گزارش AFC از نحوه صعود ایران به جام ملت‌های آسیا

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی نحوه صعود ایران به جام ملت‌های آسیا را مورد ارزیابی قرار داده است.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران 42 روز دیگر باید کارش را در جام ملت‌های آسیا شروع کند. ایران در این دوره از رقابت‌ها در گروه C با تیم‌های بحرین، قطر و امارات همگروه شده است.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی نحوه حضور شاگردان کی روش در جام ملت های آسیا را مورد ارزیابی قرار داده است: "با نگاهی به تاریخ پرافتخار تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا می‌شد حدس زد که این کشور در جام ملت‌های استرالیا نیز حاضر باشد. ایران در مرحله مقدماتی این بازی‌ها با تیم‌های کویت، لبنان و تایلند همگروه شد و کارش را برای کسب چهارمین قهرمانی در قاره کهن آغاز کرد.

تیم ملی نمی‌توانست شروعی بهتر از برد 5 بر صفر در تهران برابر لبنان داشته باشد. هت‌تریک جواد نکونام و درخشش رضا قوچان‌نژاد باعث شد تا ایران در گام نخست شروع خوبی در انتخابی جام ملت‌ها داشته باشد.

ایران در دومین دیدار خود در کویت ابتدا از حریف خود پیش افتاد و به نظر می‌رسید دومین برد پیاپی نیز نصیب تیم کی‌روش می‌شود ولی یک پنالتی در دقایق پایانی برای تیم آبی‌پوش باعث شد تا این دیدار برنده‌ای نداشته باشد و با تساوی یک بر یک به پایان برسد. ایران در سومین دیدار خود در این رقابت‌ها کمی متزلزل ظاهر شد و در تهران با نتیجه 2 بر یک تایلند را شکست داد. گل های سید جلال حسینی و رضا قوچان نژاد باعث پیروزی ایران در این دیدار شد. البته این نمایش نه چندان خوب در دور برگشت جبران شد و ایران توانست با 3 گل تایلند را در خانه خودش شکست دهد. دژآگه، قوچان نژاد و جهانبخش گلزنان ایران در این دیدار بودند تا ایران گام بلندی برای صعود بردارد.

ایران با برد 4 بر یک برابر لبنان در بیروت صعودش را به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا قطعی کرد. اولین گل بازی را امیرحسین صادقی به ثمر رساند. در ادامه اشکان دژآگه، جواد نکونام و رضا قوچان‌نژاد برای ایران گلزنی کردند تا خیال ایران برای صعود به جام ملت‌ها راحت شود.

آخرین دیدار ایران در انتخابی جام ملت‌های آسیا با برتری 3 بر 2 برابر کویت همراه بود تا ایران با پیروزی در این دیدار بهترین عملکرد را در بین تیم‌های آسیایی در انتخابی جام ملت‌ها داشته باشد. 5 پیروزی و یک شکست عملکرد ایران در این دوره از رقابت‌ها بود. ایران در این رقابت‌ها 18 گل به ثمر رساند و تنها 5 بار دروازه خود را باز شده دید.

ایران با عملکرد خوبش در انتخابی جام ملت‌ها به عنوان یکی از تیم‌های سرگروه راهی استرالیا می‌شود. ایران در جام جهانی نمایش خوبی داشت و همراه استرالیا بهترین تیم‌های قاره آسیا در این رقابت‌ها بود. آنها امیدشان برای موفقیت در جام ملتهای آسیا به کارلوس کی‌روش است. ایران تیمی متشکل از بازیکنان جوان و باتجربه است، به همین دلیل نمی توان ایران را تیمی جوان توصیف کرد.

ایران در صورتی که بتواند به خوبی برای این رقابت‌ها آماده شود و کمی استراتژی‌های خود را تغییر دهد می تواند یکی از مدعیان جدی قهرمانی باشد. ایران نمی تواند مانند جام جهانی در جام ملت ها فقط دفاع کند و به فکر موفقیت باشد. آنها باید تاکتیک های خودشان را در جام ملت‌ها تغییر دهند و با یک استراتژی متفاوت در این رقابت‌ها حاضر باشند و بتوانند موقعیت‌های گل زیاد ایجاد کنند. ایران با فوتبال دفاعی که در جام جهانی ارائه داد نمی تواند در جام ملت‌های آسیا به قهرمانی برسد. "

حضور در جام ملت‌ها: 12 دوره

بهترین افتخار:‌ قهرمانی (3 بار)

تعداد بازی: 58 بازی (37 برد، 17 تساوی و 7 شکست)

ایران در جام ملت های آسیا با تیم‌های امارات، قطر و بحرین همگروه شده است.

انتهای پیام

کد N601839

وبگردی