آفتاب
سودانی:

داعش یعنی دلار آمریکا علیه شرافت انسانی و اسلامی

داعش یعنی دلار آمریکا علیه شرافت انسانی و اسلامی

نماینده مردم اهواز در مجلس ضمن تاکید بر نقش علما و نخبگان جهان اسلام در آگاهی بخشی و روشن‌گری نسبت به ماهیت گروههای تکفیری مانند داعش گفت: آنها به دنبال این هستند که وحدت امت اسلامی را به تفرقه و دو دستگی مبدل کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس ضمن تاکید بر نقش علما و نخبگان جهان اسلام در آگاهی بخشی و روشن‌گری نسبت به ماهیت گروههای تکفیری مانند داعش گفت: آنها به دنبال این هستند که وحدت امت اسلامی را به تفرقه و دو دستگی مبدل کنند.

ناصر سودانی در گفت و گو باخبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر این که رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره برای تمام آحاد مختلف جامعه راهگشا و روشن‌گر است اظهار کرد: در خصوص پیدایش داعش ایشان از همان ابتدا مهمترین نکته را یاد آور شدند که می‌خواهند ذهن‌ها را از موضوع مظلومیت فلسطین منحرف کنند و موضوع اول جهان اسلام را به حاشیه تبدیل کنند و نوک حمله و جهت گیری به جای این که به سمت اسراییل باشد در داخل خود جوامع اسلامی به یک جنگ به درگیری داخلی تبدیل شود.

وی افزود: در حقیقت استکبار جهانی خنجری را به دست تعدادی از مسلمانان ساده لوح و فریب خورده و بعضا متعصب و بدون برخورداری از تفکر عمیق و ریشه دار از اسلام که هیچ گونه آشنایی با آن ندارند داده تا سینه‌ی برادران خود را به وسیله‌ی آن خنجر بشکافند.

نماینده مردم اهواز در مجلس خاطر نشان کرد:‌ در واقع اینان در فضای جهان اسلامی قصد دارند هم چهره اسلام ناب و تابناک را خدشه دار کنند و هم نیروها و امکانات جوامع اسلامی را هدف قرار دهند.

همچنین مسلمانان را از هدف اصلی و اساسی خود که آزادی فلسطین است باز دارند ونیز وحدت امت اسلامی را به تفرقه و دو دستگی مبدل کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: بنابراین این جریانات با گذشت زمان کاملا روشن شده که چگونه توسط استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار مورد حمایت سیاسی و حتی نظامی و چه بسا در جاهایی مورد حمایت مالی و تبلیغاتی قرار گرفته‌اند.

سودانی در ادامه افزود: آمریکا در ابتدا علنا از این ها به نام گروههای مسلح معارض سوریه تعبیر کرد اما بعد از تسلیح کامل آنها و بعد از این که نتیجه‌ای نگرفت مجددا آنها را مسلح کرده و روانه عراق کرد و همانطور که رهبری اشاره کرده‌اند اینها توسط هواپیمای باری آمریکا مورد تغذیه تسلیحاتی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد:‌ برای پیدایش داعش می‌توان این واژه را به کار گرفتن که داعش " دلار آمریکا، علیه شرافت انسانی ، اسلامی، و شیعه " است.

نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به نقش علمای اسلام در مقابله با جریان های تکفیری اظهار کرد: مسلما نخبگان جهان اسلام و علما که صاحب تریبون هستند در جهت روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه نقش بسیار کلیدی و حساسی را دارند ومی‌بایستی از رهگذر تبیین ماهیت گروه تکفیری داعش و افراطی‌گری‌هایی که برخی در لوای اسلام سر داده‌اند افراد را کاملا آگاه کنند و مسلمانان را به وحدت و بصیرت و دشمن شناسی به ویژه در جهت کشف توطئه‌های صهیونیستی و آمریکایی آشنا کنند و هدف اصلی را که دشمن اول جهان اسلام ، اسراییل و صهیونیست است مرتبا یاد آور شوند.

انتهای پیام

کد N601813

وبگردی