آفتاب

شناسایی 35 سد خاکی مناسب برای جانمایی قفس تولید ماهی در زنجان

شناسایی 35 سد خاکی مناسب برای جانمایی قفس تولید ماهی در زنجان

مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان اظهار کرد: 35 سد خاکی مناسب برای جانمایی قفس تولید ماهی شناسایی شده است.

محمود صیادبورانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، گفت: استان زنجان به لحاظ منابع آبی غنی است و منابع خوبی در این زمینه در اختیار دارد که از این میان حدود 35 سد خاکی مناسب برای پرورش ماهی و آبزی‌پروری شناخته شده است.

وی ادامه داد: معمولاً همه سدهای خاکی استان برای تولید آبزیان تحت مطالعه شیلات قرار گرفته تا در صورت داشتن شرایط مناسب برای آبزی‎پروری، اقدامات بعدی صورت گیرد.

صیادبورانی با بیان این مطلب که قفس‎ها برای پرورش آبزیان ابعاد مختلفی دارد و جانمایی قفس‎ها در هر منطقه با توجه به میزان مساحت آبی صورت می‎گیرد، تصریح کرد: هم‎اکنون 11 قفس در استان زنجان در سدهای خاکی جانمایی شده است. این در حالی است که استفاده از غذای زنده موجود در منابع آبی، از مزایای این روش است که باعث می‌شود قیمت تمام شده پرورش آبزی به مقدار قابل توجهی کاهش یابد.

مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در خصوص دیگر مزایای اجرای این روش، تصریح کرد: این روش پیچیدگی خاصی نداشته و به سادگی قابل اجرا بوده و می‎توان بعد از گذراندن دوره پرورش ماهی به راحتی قفس‌ها را به مکان دیگری انتقال داد، این در حالی است که ماهی‎های تولید شده از این طریق، به واسطه استفاده از غذای تازه، از کیفیت بالایی نیز برخوردارند.

انتهای پیام

کد N601619

وبگردی