آفتاب

وعده‌ رییس‌جمهوری مکزیک برای آرام کردن معترضان خشمگین

وعده‌ رییس‌جمهوری مکزیک برای آرام کردن معترضان خشمگین

رییس‌جمهوری مکزیک با هدف فرونشاندن خشم معترضان متعهد شد تا در ساختار بی‌نظم پلیس این کشور اصلاحاتی انجام داده و تبانی میان مقام‌ها و گروه‌های تبهکار قاچاق موادمخدر را که عامل اصلی آشوب است، از میان بردارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، انریکه پنانیتو، رییس‌جمهوری مکزیک که به دلیل تظاهرات اعتراضی اخیر در پی قتل‌عام 43 دانشجو در سپتامبر سال جاری میلادی به شدت تحت فشار قرار دارد، قول داد تا اصلاحاتی را در ساختار پلیس کشورش ایجاد کند و از تبانی میان مقام‌های پلیس و گروه‌های تبهکار قاچاق مواد مخدر که به دنبال ناآرامی در کشور هستند، جلوگیری به عمل آورد.

وی در سخنرانی خود در مجمع رهبران سیاسی مکزیک گفت: کشور نباید با همین روش به سمت جلو پیش رود. من قول می‌دهم که اصلاحاتی را برای پایان دادن به این خشونت‌ها و قتل‌عام دانشجویان و مردم انجام دهم. ما باید تغییراتی را در کشور انجام دهیم چراکه کشور به واسطه اقدامات وحشیانه و خشونت‌بار به شدت دچار تنش شده است.

در پی قتل‌عام 43 دانشجوی مکزیکی در سپتامبر سال جاری میلادی توسط گروه‌های تبهکاری مکزیک، این کشور یکپارچه شاهد تظاهرات اعتراضی دانش‌آموزان، دانشجویان، خانواده قربانیان و معلمان شده بود. طبق گزارش‌ها، پلیس مکزیک پس از وقوع درگیری میان دانشجویان در اوایل سپتامبر گروهی متشکل از 43 دانشجو را بازداشت کرد و گفته می‌شود که آنها را به گروه‌های تبهکار تحویل داده است؛ اجساد سوخته این دانشجویان اخیرا کشف شده است که موجی از ناآرامی‌ها را به همراه آورده است.

پیش‌تر نیز بسیاری از روسای جمهوری سابق مکزیک به خاطر اقدامات وحشیانه گروه‌های قاچاق موادمخدر در این کشور شاهد درگیری‌های وسیع و گسترده در بسیاری از ایالات مکزیک بوده‌اند و اصلاحاتی را برای مقابله با این اقدامات در ساختار پلیس انجام دادند اما به خاطر وضعیت نابسامان حقوق افسران پلیس، گرفتن رشوه از گروه‌های تبهکار برای همکاری با آنها همچنان گسترده است.

انتهای پیام

کد N601597

وبگردی