آفتاب

یک فعال دانشجویی: وزیر جدید علوم از همکاری تشکل‌های دانشجویی استفاده کند

یک فعال دانشجویی: وزیر جدید علوم از همکاری تشکل‌های دانشجویی استفاده کند

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، گفت: آقای فرهادی در ادامه سیاست‌های دولت تدبیر و امید عمل خواهند کرد و برای بازگرداندن نشاط به فضای دانشجویی می‌توانند از همکاری تشکل‌های دانشجویی استفاده کنند.

امین مجیدی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارتباط با کسب حداکثری آرای نمایندگان مجلس توسط فرهادی برای تصدی وزارتخانه علوم، اظهار کرد: خوشحالیم که بالأخره بازی انتخاب وزیر علوم تمام شد. این بازی متأسفانه به شدت دانشگاه و ثبات دانشگاهی را تحت تأثیر قرار داد. مسائلی در دانشگاه مطرح است که باید با صحبت در فضای علمی و آموزشی سروسامان پیدا کند.

وی ادامه داد: وعده‌های دولت باید جدی‌تر پیگیری و عملی شود. به ویژه آن وعده‌هایی که در خصوص آموزش عالی و شرایط دانشجویان دادند. وزیر علوم جدید باید تلاش کند تا فضای دانشگاه را به آن جایگاهی که در شأنش است برگرداند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه فکر می‌کنیم مجلس دیگر در کار وزارت علوم سنگ‌اندازی نکند، معتقد است: آن‌قدر انتخاب وزیر علوم را مسأله‌دار کردند و برای آن هزینه ایجاد کردند که فکر نمی‌کنیم مجلس دوباره بخواهد در کار وزارت علوم سنگ‌اندازی کند و یا ایراد خارج از عرف بگیرد.

وی همچنین گفت: با توجه به منش آقای روحانی پیش‌بینی می‌کنیم که آقای فرهادی نیز در ادامه کار وزیر پیشین عمل کند. البته کمی معقولانه و معتدلانه‌تر که بتواند با مجلس نیز همکاری داشته باشد. متأسفانه ما هنوز به آن فضای مطلوب جامعه دانشگاهی در دانشگاه‌ها دست پیدا نکرده‌ایم. وزیر جدید می‌تواند این کار را با کمک تشکل‌های دانشجویی به انجام برساند.

انتهای پیام

کد N601589

وبگردی