آفتاب
نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران اعلام کرد

کمترین انتظار کارگران

کمترین انتظار کارگران

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه کمترین انتظار جامعه کارگری این است که حداقل‌های زندگی‌شان تامین شود، گفت: افزایش دستمزد کارگران به هیچ وجه تورم زا نیست.

ابوالفضل فتح‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره پیشنهاد افزایش دستمزد سال آینده کارگران به بیش از یک میلیون تومان، گفت: صحبتها درباره دستمزد باید در شورای عالی کار و در پایان سال انجام شود اما با توجه به اینکه مرکز آمار نیز خط فقر را یک میلیون و هشتصد هزار تومان اعلام کرده است اگر رقم فعلی دستمزد کارگران را با تورم نقطه به نقطه در نظر بگیریم بیشتر از رقم پیشنهادی خواهد شد.

وی درباره موضع فراکسیون کارگری مجلس در ورود به دستمزد سال آینده کارگران، اظهار کرد: از هر حرکتی که به افزایش قدرت خرید و بهبود معیشت کارگران کمک کند استقبال و حمایت می‌کنیم و معتقدیم که در بحث تعیین دستمزد، ماده 41 قانون کار باید ملاک عمل قرار گیرد.

به اعتقاد نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور تغییر ساختار دستمزد با اتکا به برخی مدل‌ها هنوز قابلیت اجرا در کشور را ندارد بنابر این تا آن زمان باید ماده 41 قانون کار به طور واقعی و عملی اجرایی شود.

فتح الهی با تاکید بر اینکه دستمزد کارگران در طول سالهای گذشته رشد منطقی نداشته است، افزود: همه ساله در شورای عالی کار به دلیل برخی مصلحت اندیشی‌ها از حقوق کارگران و تاکید قانون گذشته‌ایم در حالی که قرار نیست بر سر مبلغ ناچیزی با کارفرمایان چانه‌بزنیم.

وی با بیان اینکه افزایش حداقل مزد کارگران به بیش از یک میلیون تومان ایجاد تورم نمی‌کند، تصریح کرد: کارگران به کمک دولت برای بسته‌های حمایتی نیاز دارند و به آن امید بسته‌اند.

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در عین حال خاطرنشان کرد: در بحث افزایش حقوق و دستمزد نباید به کارفرمایان فشار وارد شود و دولت هم باید مشارکت داشته و به وظیفه خود عمل کند و در راستای حایت از کارفرمایان و کمک به کارگران تخفیفهای مالیاتی و بیمه‌ای درنظر بگیرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم روزی برسد که تورمی در کشور وجود نداشته باشد و رقم دستمزد هم تغییر نکند اما وقتی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران در گزارشهای خود نرخ تورم و خط فقر را اعلام می‌کنند کمترین انتظار کارگران این است که قادر به تامین حداقل‌های زندگی خانواده‌هایشان باشند.

انتهای پیام

کد N601565

وبگردی