آفتاب
عضو انجمن پرورش‌دهندگان قارچ:

میانگین قیمت فروش قارچ کیلویی 4500 تومان است

میانگین قیمت فروش قارچ کیلویی 4500 تومان است

عضو انجمن پرورش‌دهندگان قارچ میانگین قیمت فروش هر کیلوگرم قارچ در واحدهای تولیدی را 4500 تومان عنوان کرد و گفت: نیمی از قارچ کشور در تهران و کرج تولید می‌شود.

عباس رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در کرج اظهار کرد: ظرفیت سالانه میزان تولید قارچ در استان البرز 18 هزار تن است که 30 درصد از این میزان به‌ مصرف داخلی استان می رسد و مابقی به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.

وی با اشاره به این‌که رتبه دوم تولید قارچ کشور به استان البرز تعلق دارد، افزود: 50 درصد از قارچ‌های مصرفی کشور در استان‌های تهران و کرج تولید می‌شود.

رنجبر خاطر نشان‌کرد: 35 واحد تولید قارچ در استان البرز وجود دارد که از این تعداد چهار واحد بزرگ و شش واحد کوچک به‌ دلیل مشکلات مالی در آستانه ورشکستگی هستند که این مساله موجب کاهش میزان قارچ تولیدی استان در سال جاری خواهد شد.

وی ادامه‌داد: میانگین قیمت فروش قارچ‌های تولیدی در سال جاری 4500 تومان است که این امر ضررهای مالی زیادی بر دارندگان شرکت‌های تولیدی وارد کرده است.

عضو انجمن پرورش‌دهندگان قارچ گفت: بی ثباتی قیمت قارچ و صنعتی محسوب‌ شدن قیمت سیستم‌های آب واحدهای تولیدی قارچ، از مشکلات عمده این واحدها ‌است.

مدیر عامل اتحادیه قارچ البرز در پایان اظهار کرد: با هدف حمایت از واحدهای تولیدکننده قارچ، تسهیلاتی در نظرگرفته ‌شده ‌است ولی شرایط و ضوابط دشوار دریافت تسهیلات، مانعی بزرگ برای بهره‌مندی تولیدکنندگان از این اعتبارات است.

انتهای پیام

کد N601529

وبگردی