آفتاب
کیانی مطرح کرد:

فرودگاه خرم آباد آمادگی برقراری پروازهای عتبات عالیات را دارد

فرودگاه خرم آباد آمادگی برقراری پروازهای عتبات عالیات را دارد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر فرودگاه خرم آباد گفت: با توجه به امکانات سخت افزاری ایجاد شده فرودگاه خرم آباد آمادگی برقراری پروازهای عتبات عالیات را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار کیانی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فرودگاه خرم آباد دارای مجوز مرز هوایی بوده و آمادگی لازم برای برقراری پرواز حجاج را دارد، اظهار داشت: امکانات سخت افزاری مورد نیاز برای انجام پروازهای عتبات عالیات در فرودگاه خرم آباد فراهم شده است.

وی افزود: در صورت کسب مجوزهای لازم توسط سازمان حج و زیارت استان لرستان و تحرک و تلاش بیشتر آژانس های زیارتی سطح استان امکان برقراری پرواز عتبات عالیات در فرودگاه خرم آباد وجود دارد.

مدیر فرودگاه خرم آباد با اشاره به پیگیری های صورت گرفته توسط استاندار لرستان و سازمان حج و زیارت در این رابطه ادامه داد: امیدواریم با کسب مجوزهای لازم به زودی زمینه انجام پروازهای عتبات عالیات در فرودگاه خرم آباد فراهم شود.

بنابر این گزارش سنگ بنای فرودگاه خرم‌آباد در سال ۱۳۲۲ گذاشته شد تا این فرودگاه ۷۰ سالگی خود را در حالی پشت سر بگذارد که به رغم داشتن مجوز و امکانات برقراری پروازهای برون مرزی حسرت به دل برقراری این پروازها باقی بماند.

در این راستا اولین زمزمه ها برای برقراری پرواز عتبات عالیات در فرودگاه خرم آباد با پیگیریهای استاندار لرستان به گوش رسید تا هوشنگ بازوند در گام نخست تطویل باند و توسعه فرودگاه خرم‌آباد برای برقراری پرواز حج و در گام بعدی فراهم آوردن شرایط برای راه اندازی پرواز عتبات عالیات را در دستور کارش قرار دهند.

به هر روی تا فراهم آمدن شرایط در فرودگاه خرم آباد برای پذیرش هواپیماهای پهن پیکر و برقراری پرواز حج، مسئولان به این فکر افتادند تا پای پروازهای عتبات عالیات را به فرودگاه خرم آباد باز کنند تا پایانی بر ۷۰ سال حسرت به دلی این فرودگاه باشد.

در این راستا فراخوان ثبت نام متقاضیان برای استفاده از این پرواز داده شده تا برقراری نخستین پرواز برون مرزی فرودگاه خرم آباد بعد از ۷۰ سال چشم به راه استقبال مردم و پیگیری متولیان امر در سازمان حج و زیارت استان لرستان و آژانس های زیارتی باقی بماند.

کد N601449

وبگردی