آفتاب
عبادی عنوان کرد:

قرآن هنوز در جامعه عمومی نشده است/همدان باید به قطب فعالیتهای فرهنگی و قرآنی تبدیل شود

قرآن هنوز در جامعه عمومی نشده است/همدان باید به قطب فعالیتهای فرهنگی و قرآنی تبدیل شود

همدان – خبرگزاری مهر : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه تلاش برای ارتباط و انس مردم با قرآن در حوزه فرهنگ قرآنی از برنامه های جدی این اداره کل است، گفت: قرآن هنوز در جامعه یک امر عمومی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فاضل عبادی بعدازظهر پنجشنبه در همایش تجلیل از خادمان طرح تلاوت نور استان همدان با گرامیداشت هفته بسیج و با بیان اینکه به منظور عمومی کردن قرآن در جامعه تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهیم بست، افزود: تشکیل کانون های فرهنگی و هنری در مساجد از جمله اقدامات انجام شده در همین راستا است و لذا در حال حاضر بیش از ۵۰۰ کانون فرهنگی و هنری در استان همدان مشغول به فعالیت هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تشکیل معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کارهای پرعمق و اثرگذار است، اظهارداشت: تشکیل بیش از ۷۵ موسسه قرآنی، تشکیل شورای هماهنگی قرآنی برای هم افزایی دستگاه های اجرایی سطح استان و تشکیل ۲۸ جلسه به ریاست آیت الله محمدی، برگزاری مسابقه قرآنی، مجمع اساتید، قاریان، حافظان در راستای کاهش تصدی گری ها و افزایش تشکل های مردمی از جمله اقدامات انجام شده امسال در حوزه فرهنگ قرآنی است.

عبادی تشکیل بیش از ۸ مجمع، جلسات کارگروه های قرآنی، کمیته های تخصصی و اهدا بیش از ۳۳ هزار جلد قرآن کریم به کانون و مراکز مجری طرح های قرآنی را از دیگر اقدامات انجام شده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در سالجاری عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم برگزاری برنامه های قرآنی سبب خیر و برکت در استان همدان باشد، گفت: یکی از مهمترین سیاست های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به عنوان متولی بخشی از امور فرهنگی و هنری در کشور اجرای دیدگاه های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری و برنامه های دولت خدمتگزار و اسناد بالادستی و دستورالعمل های کشور است.

مدیرکل فرهنگ و و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید براینکه هدف ما در این اداره کل انجام کارهای پرعمق و اثرگذار است، یادآور شد: تربیت و احیا تشکل های مردمی در حوزه های مختلف فرهنگی به منظور رسیدن به جامعه ای پر از نشاط و امید، عدالت طلب، پرکار و تلاش پیشرو و پیشرفته و برخورداری از روحیه ایثار و توکل به خداوند است.

عبادی در ادامه به طرح تلاوت نور اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از ماندگارترین و مردمی ترین طرح هاست که از سالهای گذشته در سراسر استان با هدف تجلیل از فعالان این حوزه اجرا می شود.

وی با بیان اینکه طرح تلاوت نور در بیش از ۸۳۰ مسجد سراسر استان همدان با محوریت قرائت یک صفحه از قران کریمبعد از نماز مغرب و عشاء در حال برگزاری است یاداور شد: امیدواریم با اجرای برنامه های مختلف ،  استان همدان را به قطب فعالیت های فرهنگی و قرانی تبدیل کنیم لذا در همین راستا از طرح های نو و ابتکاری به منظورپیشبرد اهداف استقبال می کنیم .

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز دراین مراسم با بیان اینکه مأنوس شدن فرزندان در سنین پایین با قرآن جای خوشحالی دارد چراکه یک جامعه باید همین طور باشد گفت: برگزاری برنامه های قرآنی جامعه را بیمه خواهد کرد و جوانان کشور را به سمت بالندگی و تکامل سوق می دهد.

سید مرتضی حسنی حلم با اشاره به اینکه چهره جوانان در این همایش نورانیت خاصی به مراسم بخشیده است، افزود: اگر انسان با قرآن مانوس و قرآن با گوشت و خون او عجین شود دل، قلب و چهره انسان نورانی می شود.

وی با بیان اینکه جامعه قرآنی جامعه ای است که مردم در امنیت و آرامش به سر می برند، اظهار داشت: هر آنچه در جامعه قرآنی دیده می شود با نشاط است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با تاکید براینکه جامعه ای که از قرآن سرچشمه بگیرد به رشد و تعالی می رسد، یادآور شد: همه مسلمانان سه وظیفه خواندن قرآن، تدبر در قرآن و عمل به قرآن را برعهده دارند.

حسنی حلم با اشاره به اینکه یک فرد مسلمان دوستدار قران باید حداقل روزانه ۵۰ آیه از قران را در شبانه روز بخواند، گفت: در عالم هستی هیچ پدیده ای به بزرگی قران وجود ندارد لذا عمل به این سه وظیفه می تواند یک جامعه قرانی را بسازد.

وی با اشاره به اینکه اگر حاکمان کشورهای اسلامی به آیات قران توجه می کردند امروز شاهد نابسامانی جهان اسلام نبودیم، یادآور شد: در هیچ جای قران حکومت کفر بر انسان ها ذکر نشده و تبعیت از کفر حرام است لذا اگر دولت های اسلامی از قران پیروی می کردند امروز اسرائیل وجود نداشت .

در حاشیه این مراسم از خادمان طرح تلاوت نور و همچنین برگزیدگان جشنواره مدها متان که جمعه هفته گذشته در همدان برگزار شده بود با اهدا تندیس و لوح سپاس تقدیر شد.

کد N601445

وبگردی