آفتاب
صادقلو:

راه آهن ایران به ترکمنستان با حضور مهمانان خارجی افتتاح خواهد شد

راه آهن ایران به ترکمنستان با حضور مهمانان خارجی افتتاح خواهد شد

گرگان - خبرگزاری مهر: استاندار گلستان با بیان این که راه آهن ایران به ترکمنستان با حضور مهمانان خارجی افتتاح خواهد شد، گفت: روسای جمهور ترکمنستان و قزاقستان و همچنین وزیر راه هشت کشور در این مراسم حضور دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صادقلو، ظهر پنجشنبه، در جلسه شورای اداری استان، با تاکید بر این خط آهن گرگان - اینچه برون زمینه ساز توسعه گلستان است، گفت: مسیر راه آهن بین المللی ایران به ترکمنستان، 12 آذر ماه با حضور رییس جمهور کشورمان و همچنین روسای کشورهای ترکمنستان و قزاقستان افتتاح خواهد شد.

وی با تاکید بر این که گلستان باید از این فرصت حداکثر ارزش افزوده را بهره ببرد، افزود: این راه آرزوی کشورهای آن سوی مرز است و از سویی ما نیز در کنار آن به دنبال تعامل سازنده و ایجاد منطقه آزاد تجاری و شهر متالورژی هستیم.

صادقلو از حضور وزیر راه هشت کشور در مراسم افتتاح راه آهن خبر داد و گفت: اصلی ترین بخش افتتاح در ایستگاه راه آهن گرگان و با حضور روسای جمهور سه کشور خواهد بود، ولی مراسم اولیه در خاک ترکمنستان انجام می شود و سپس در نقطه صفر مرزی مراسم رسمی افتتاح برگزار می شود.

وی افزود: رؤسای جمهوری سه کشور ایران، ترکمنستان، قزاقستان ( G.T.I) همچنین پس از برگزاری جلسات دوجانبه و سه جانبه در گرگان در ضیافت شامی که به میزبانی ریاست جمهوری کشورمان در گرگان تدارک دیده شده شرکت می کنند.

مقام عالی دولت در استان گلستان، با بیان این که ریاست محترم جمهوری کشور ما و کاروان تدبیر و امید 11 آذر ماه به گلستان می آیند، اظهار کرد: در خصوص ردیف بودجه ها و تخصیصات به پروژه های استانی سال 93 و پیش بینی های بودجه ای سال 94، تصمیمات قابل توجهی اتخاذ و به استان نگاه ویژه ای شده است.

وی در خصوص مباحث سرمایه گذاری استان خاطرنشان کرد: پروژه های قابل سرمایه گذاری استان به 100 نفر از سرمایه گذاران داخل و خارج از استان پیشنهاد شده و آنها اعلام آمادگی کرده اند و یقیناً با تعاملاتی که صورت خواهد گرفت، آینده ای روشن برای گلستان را متصور هستیم.

استاندار گلستان همچنین از ارائه پیشنهادات توسعه ای و تحول زا برای استان به ریاست محترم جمهوری خبر داد و گفت: پروژه هایی بنیادین و قابل توجه برای توسعه استان به رییس جمهوری پیشنهاد شده و ایشان نیز پذیرفته اند و در مدت زمان حضور در استان از آن سخن خواهند گفت.

وی اظهار کرد: وزرا به شهرستان ها سفر خواهند کرد و مدیران شهرستانی و فرمانداران باید بهترین استفاده و فرصت سازی را از حضور وزرا داشته باشند.

وی همچنین با گرامیداشت هفته بسیج، بسیج را نقطه اتصال به مکتب عاشورای حسینی دانست و افزود: در حالی که استکبار جهانی به دنبال نابودی انقلاب اسلامی بود، امام راحل (ره) بسیج را به عرصه آورد و از آن رونمایی کرد.

وی در ادامه ضمن یاد شهدای پنجم آذر گرگان، گفت: این حادثه، نقطه عطف تحولات انقلابی استان بود و همچون قیام های مردم تبریز و قم، حائز اهمیت است اما متاسفانه به طور شایسته به آن پرداخته نشده است.

صادقلو در پایان خواستار پیگیری برای ثبت این واقعه در تقویم ملی شد.

کد N601353

وبگردی