آفتاب
فروغی:

ریزش در مناسک دینی ادعای نادرستی است

ریزش در مناسک دینی ادعای نادرستی است

قم - خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه پژوهش‌های کاربردی سازمان تبلیغات اسلامی ادعای ریزش در مناسب دینی را نادرست دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر سيد عليرضا فروغي که بعدازظهر پنجشنبه در جمع معاونان فرهنگی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌های کشور صحبت می‌کرد، با بررسی مناسک فردی و جمعی در پیمایش‌های ملی در ایران اظهار کرد: بر اساس پیمایش‌های انجام شده، اینکه می‌گویند مناسک مذهبی ریزش داشته است، ادعای نادرستی است.

وی این ادعا را ناشی از برداشت‌های سلیقه‌ای دانست و افزود: در بررسی میزان حضور مردم در مناسک دینی نه باید غلو کرد و نه از آنچه که به واقعیت نزدیک است، کاسته شود.

فروغی تاکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیران فرهنگی اگر می‌خواهند کاری در کشور انجام دهند باید بر اساس آمار و ارقام اقدام کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه پژوهش‌های کاربردی سازمان تبلیغات اسلامی به برخی طرح‌های پژوهشی این سازمان اشاره کرد و در زمینه کارهای ملی گفت: ۶۰ پژوهش معتبر در فراتحلیل سنجه‌های مرتبط با دین در ایران در ۱۹ مجلد چاپ شده است.

به گفته وی سازمان تبلیغات اسلامی در مسئله سنجه دینداری به جایگاهی رسیده که هر تحقیقی که در این زمینه بخواهد انجام شود باید به تحقیقات سازمان تبلیغات اسلامی استناد و ارجاع داده شود.

فروغی، اعتقادات دینی، رفتارهای دینی واجب، شرکت در مراسم دینی جمعی، رفتارهای دینی مستحبی، ارزش‌های اخلاقی و احساسات و تجربه‌های دینی را ابعاد دینداری ذکر کرد و در ادامه به تشریح واقعیت‌های برخی از زوایای این ابعاد پرداخت.

کد N601344

وبگردی