آفتاب
ارجینی:

بازآموزی امداد و نجات در جاده توسط امدادگران قزوین برگزار شد

بازآموزی امداد و نجات در جاده توسط امدادگران قزوین برگزار شد

قزوین- خبرگزاری مهر: سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان قزوين گفت: به منظور افزایش قدرت مانور نیروهای امدادی دوره بازآموزی امداد و نجات درجاده توسط امدادگران هلال احمر قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دوره باز آموزی امداد و نجات جاده با حضور 40 نفراز امدادگران و نجاتگران شهرستان قزوین روز پنجشنبه در هلال احمر قزوین برگزار شد.

داود ارجینی در خصوص این دوره آموزشی گفت: برگزاری دوره های تخصصی از فعالیتهایی است که به صورت مستمر برای افزایش توان امدادی نیروها تشکیل می شود.

سرپرست شعبه هلال احمر شهرستان قزوین با اشاره به اهميت توان افزايي و به روز رساني آموخته هاي امدادي تصریح کرد: از آنجايي كه امداد رساني در حوادث جاده اي نيازمند سرعت عمل بالا و در عين حال دقت و عملكرد درست امدادگران است حفظ آمادگی نیروها ضروری است.

این مسئول بیان کرد: در به روز رساني اطلاعات و استانداردهاي امدادي لازم است از هر فرصتي براي توان افزايي و يادگيري بيشتر استفاده کرد و دوره های تخصصی گام موثری در بالا رفتن توان نیروها محسوب می شود.

ارجيني در ادامه افزود: دوره هاي باز آموزی با هدف تمرین و کسب مهارت بیشتر امدادگران به صورت عملیاتی و کاربردی و فصلي و موردي اجرا مي شود كه در آن امدادگران حوزه هاي مربوط پس از آموزش و كسب نمره قبولي، موفق به دريافت مدارك مربوطه هم می شوند که در امتيازات افراد هم موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: اين دوره، در قالب سه کارگاه آموزشی شامل نحوه حمل و انتقال مصدوم به داخل آمبولانس، رها کردن مصدوم و فیکس كردن آن، کار با تجهیزات نجات، هیدرولیک و پنوماتیک برگزار شد و امدادگران با استفاده از تجهیزات نجات توانستند توان عملیاتی خود را بر روی خودروی اسقاطی پیاده کنند.

کد N601343

وبگردی