آفتاب

پاپ فرانسیس فردا در ترکیه

پاپ فرانسیس فردا در ترکیه

رهبر کاتولیک‌های جهان فردا (جمعه) سفر سه روزه خود به ترکیه را آغاز خواهد کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان فردا (جمعه) سفر سه روزه خود به ترکیه را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اینترنشنال بیزینس تایمز، با توجه به شرایط کنونی در خاورمیانه این سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان احتمالاً راهی برای تقویت مذاکرات میان مسلمانان و مسیحیان آنهم در کشوری خواهد بود که همجوار سوریه و عراق است که شبه نظامیان داعش در آنجا "خلافت" اعلام کرده‌اند.

پاپ فرانسیس همچنین احتمالاً از این سفر به عنوان یک فرصت سیاسی برای تقویت روابط واتیکان با کلیسای ارتدوکس استفاده خواهد کرد.

سرویس مطبوعاتی واتیکان اعلام کرد: پاپ فرانسیس سفرش را از آنکارا، پایتخت ترکیه آغاز خواهد کرد که در آنجا رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور، احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر و مهمت گورمز، رییس امور مذهبی و عالی‌رتبه‌ترین روحانی مسلمان ترکیه از وی استقبال خواهند کرد.

پاپ فرانسیس دو روز بعدی را در استانبول، بزرگترین شهر ترکیه سپری خواهد کرد.

وی ابتدا از مسجد ایا صوفیه و سپس از مسجد آبی دیدار خواهد کرد. سپس دیداری خصوصی با بارتالومه اول، سراسقف کلیسای ارتدوکس یونانی خواهد داشت.

پاپ فرانسیس در این سفر تنها سه سخنرانی عمومی برگزار می‌کند.

سفر پاپ فرانسیس همزمان با دوران پرآشوب در خاورمیانه صورت می‌گیرد. صدها هزار مسیحی در سوریه و عراق در چهار سال گذشته خانه‌های خود را رها کرده و اکثراً در ترکیه پناه گرفته‌اند. بسیاری از این آوارگان از ترس داعش خانه‌های خود را رها کرده‌اند.

سخنگوی واتیکان با وجود ناآرامی‌ها گفت: نگرانی امنیتی ویژه‌ای در رابطه با سفر قریب‌الوقوع پاپ فرانسیس وجود ندارد.

پاپ فرانسیس احتمالاً در این سفر با آوارگان مسیحی دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N601273

وبگردی