آفتاب

نماینده شیراز خواستار توجه به اقتصاد مقاومتی در تدوین و تصویب بودجه شد

نماینده شیراز خواستار توجه به اقتصاد مقاومتی در تدوین و تصویب بودجه شد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در تدوین و تنظیم لایحه بودجه سال آینده کشور باید نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، سید حسین ذوالانوار گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه رسیدن به خودکفایی و حمایت از تولید داخلی است.

وی با اشاره به راهکارهای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: باید با کنار گذاشتن اقدامات شعاری، اقدامات عملیاتی را آغاز کرد که بخشی از این مسائل را می‌توان در بودجه سال 94 مورد توجه قرار داد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: از دولت انتظار می‌رود در تنظیم لایحه بودجه سال آینده الزامات اجرای اقتصاد مقاومتی را مد نظر داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از تهدیدهای همیشگی اقتصاد ایران وابستگی بودجه به درآمد نفت و بدتر از آن وابستگی درآمد حاصل از فروش نفت به یک متغیر خارج از اراده دولت یعنی قیمت جهانی نفت بوده است.

ذوالانوارافزود: تحولات قیمت جهانی نفت الزام می کند که بودجه سال آینده را با وابستگی هرچه کمتر به نفت و اتکاء بیشتر بر منابع داخلی تنظیم کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص خودکفایی در اقتصاد بدون نفت و برنامه ریزی بر پایه تولید و صادرات محصولات غیرنفتی ابراز داشت: به نظر می‌رسد این موارد تاکنون آنگونه که باید محقق نشده و ضرورت توجه مسئولان و عموم تصمیم گیرندگان با تکیه بر رهنمودهای ایشان برای اجرای اقتصاد مقاومتی الزامی است.

وی گفت: با توجه به شرایط ویژه ایران در منطقه از نظر اقتصادی باید به مرحله‌ای برسیم که هیچ وابستگی اقتصادی به سایر کشورها نداشته باشیم و در هر زمینه‌ای به خودکفایی برسیم.

ذوالانوار اضافه کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندنی‌های داخلی و بویژه بخش خصوصی می‌توان سیاست‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی را به طور کامل اجرایی کرد.

وی افزود: مسئولان باید به این باور برسند که می‌توان بدون اتکا به سایر کشورها و تنها با تکیه بر دانش بومی و تولیدات داخلی به خودکفایی رسید.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران به نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی برای درمان بیماری‌های مزمن اقتصادی خود نیاز دارد.

انتهای پیام

کد N601170

وبگردی