آفتاب

اردوغان: "وقاحت" آمریکا را درباره بحران سوریه نمی‌پذیریم

اردوغان: "وقاحت" آمریکا را درباره بحران سوریه نمی‌پذیریم

رییس‌جمهوری ترکیه "وقاحت و گستاخی" آمریکا نسبت به جنگ سوریه را محکوم کرد؛ اقدامی که خطر افزایش کشمکش میان واشنگتن و آنکارا را چند روز پس از دیدار رییس‌جمهوری ترکیه با معاون رییس‌جمهوری آمریکا به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، روابط میان آمریکا و ترکیه در چند ماه اخیر به‌ خاطر بی‌تمایلی رهبران ترکیه برای همکاری نظامی با ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه شبه‌نظامیان داعش که بخش گسترده‌ای از عراق و سوریه را تصرف کرده‌اند خدشه‌دار شده است.

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه آمریکا را به گستاخی و وقاحت برای تحت فشار گذاشتن این کشور برای کمک به نجات شهر کوبانی متهم کرد.

وی در جریان سخنرانی در جمع گروهی از تجار در آنکارا با اشاره صریح به آمریکا گفت: چرا شخصی از 12 هزار کیلومتر آن طرف‌تر باید به این منطقه بیاید؟ از شما می‌خواهم که بدانید ما مخالف وقاحت و درخواست‌های گستاخانه و ناتمام هستیم.

اردوغان افزود: آمریکا قتل عامل 300 هزار تن در سوریه را تنها تماشا کرد. در حال حاضر نسبت به کوبانی نمایش "وجدانی" به راه انداخته. ما مشکلاتمان را نه با کمک "بالادستی‌ها" بلکه با کمک مردممان حل می‌کنیم.

جو بایدن، معاون رییس‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه بدون موفقیت در زمینه همکاری نظامی ترکیه نسبت به بحران سوریه سفر سه روزه خود به این کشور را پایان داد.

این اظهارات اردوغان با ارزیابی‌های مقامات آمریکا که معتقدند دیدار بایدن باعث نزدیک‌تر شدن این دو کشور به یکدیگر شده است مغایرت دارد.

اردوغان در چند روز گذشته غرب را متهم کرد که تنها به‌خاطر نفت به این منطقه می‌آید.

انتهای پیام

کد N601165

وبگردی