آفتاب
با انتقاد از رویدادهای فرگوسن؛

روسیه: آمریکا به جای پرداختن به امور خارجی به مسائل داخلی‌اش متمرکز شود

روسیه: آمریکا به جای پرداختن به امور خارجی به مسائل داخلی‌اش متمرکز شود

همزمان با استقرار گارد ملی آمریکا برای مقابله با شورش‌ها در فرگوسن، رسانه‌های دولتی روسیه و وزارت خارجه این کشور اعلام کردند که این اعتراضات نشان‌دهنده ناتوانی رییس‌جمهوری آمریکا برای رسیدگی به امور داخلی کشورش و ناکامی دولت واشنگتن برای دفاع از حقوق بشر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مسکو تایمز، رسانه‌های دولتی روسیه کاملاً رویدادهای فرگوسن و اعتراضات سراسری در آمریکا را پوشش داده و آن را به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه نژادپرستی همچنان در‌ آمریکا وجود دارد، توصیف کردند.

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای انتقادآمیز این وضعیت را به سخره گرفته و از مقامات آمریکا خواست تا به جای امور خارجی بر مشکلات داخلی کشورشان متمرکز شوند.

در این بیانیه آمده است: رویدادهای اخیر در فرگوسن نشانه نگران‌کننده دیگری از این مساله است که دولت آمریکا باید به جای ارائه مشورت‌های بی‌پایه و اساس و بی‌ثمر و موعظه‌های اخلاقی تبلیغاتی به دیگر کشورها بر مشکلات داخلی بسیار وسیع خودش در زمینه حقوق بشر متمرکز شود.

اکثر رسانه‌های روسیه همچنین رویدادهای فرگوسن را با اعتراضات گسترده "میدان" در کی‌یف مقایسه کردند که منجر به سرنگونی ویکتور یانوکوویچ، رییس‌جمهوری پیشین اوکراین شد.

یکی از روزنامه‌ها نوشت: آیا اوباما در حال حاضر عملیات مقابله با تروریسم برای کشورش را اعلام کرده؟ یا اینکه هیلاری کلینتون پس از آنکه از شر اوباما خلاص شود این کار را انجام خواهد داد؟

انتهای پیام

کد N600972

وبگردی