آفتاب

لاریجانی: مسئولیت پذیری، هدف‌گیری مهم تربیت‌ اسلامی است

لاریجانی: مسئولیت پذیری، هدف‌گیری مهم تربیت‌ اسلامی است

رییس مجلس شورای اسلامی مسئولیت پذیری را هدف گیری مهم تربیت اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: محور قالب تربیت اسلامی این است که انسان نسبت به خود، خدا و مردم مسئولیت پذیر باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی در کنگره بزرگداشت شهید دکتر سید رضا پاک نژاد در یزد اظهار کرد: اگر زندگی انسان از سر مسئولیت پذیری باشد ممکن است با فراز و فرودهایی همراه باشد اما در کنار آن بهجت و لذت وجود خواهد داشت.

وی افزود: تربیت اسلامی یک هدف‌گیری مهم است و آن پرورش انسان مسئولیت پذیر است چه رفتگر باشد چه رییس جمهور. این مسئولیت پذیری باید نسبت به خدا، خود و مردم وجود داشته باشد. و اگر شناختی نسبت به این سه مولفه وجود نداشته باشد ما صراط را درست تشخیص نداده‌ایم.

رییس مجلس با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید پاک نژاد اظهار کرد: شهید پاک نژاد در این صراط قرار گرفت و شهادت که مقام بزرگی است به ایشان داده شد. او مردم‌دار بود با مردم زندگی می‌کرد، دردمند و مسئولیت‌شناس بود.

رییس مجلس با اشاره به نقش آفرینی شهید پاک نژاد بعد از انقلاب اظهار کرد: ایشان عنصری فعال بود، خطابه‌های تاثیرگذاری بود، اصولگرای به معنای واقعی بود، مبنایی حرف می‌زد و عرق دینی در کلامش قابل مشاهده بود.

لاریجانی ادامه داد: خصوصیت مردمی بودن و توجه به ابعاد مختلف نیازهای انسان اعم از جسمی و روانی از ویژگی‌های شهید پاک نژاد بود. ایشان درواقع سنت اطبای اسلامی را دنبال می‌کرد. او از کسانی بود که هم پزشک بود و هم تلاش می‌کرد مسائل اسلامی را دنبال کند.

وی با اشاره به کتاب‌های شهید پاک نژاد اظهار کرد: کتاب‌های ایشان آن زمان برای نسل جوانی که می‌خواست جویای مسائل اسلامی باشد بسیار خوب بود. ساده بیان شده، تنوع و جذابیت لازم را داشت و این نشان می‌دهد که ایشان نه فقط برای درمان بیماری جسمی انسان‌ها دغدغه داشت بلکه انسان و نیازهایش را از ابعاد مختلف موردتوجه قرار می‌داد و فردی دردمند و مسئولیت پذیر بود.

به گزارش ایسنا شهید دکتر سیدرضا پاک نژاد پزشک، نویسنده و نماینده مردم یزد در دور اول مجلس شورای اسلامی بود که در بمب گذاری هفتم تیرماه سال 60 به شهادت رسید.

انتهای پیام

کد N600814

وبگردی