آفتاب

استعفای غیرمنتظره رئیس دفتر کمک های بشردوستانه سازمان ملل

استعفای غیرمنتظره رئیس دفتر کمک های بشردوستانه سازمان ملل

دبیرکل سازمان ملل از استعفای غیرمنتظره "والری آموس" پس از 4 سال فعالیت به عنوان رئیس دفتر کمک های بشردوستانه این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه نیشن، "والری آموس" هماهنگ کننده ارشد و رئیس دفتر کمک های بشردوستانه سازمان ملل از سمت خود کناره گیری کرد. دفتر "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل با انتشار این مطلب از تصمیم ناگهانی آموس برای استعفا خبر داد.

در این بیانیه آمده است: "خانم آموس متعهد به خدمت به مردم بحران زده در سراسر جهان بود. وی طی 4 سال فعالیت خود در این سمت تلاش زیادی برای حل مشکلات قربانیان جنگ و فجایع دیگر انجام داد."

بر این اساس از جمله فعالیت های مهم آموس کمک رسانی به آوارگان جنگ داخلی سوریه و حمایت از قطعنامه های شورای امنیت برای تسهیل این کمک رسانی ها بوده است.

کناره گیری رئیس دفتر کمک های بشردوستانه سازمان ملل یک روز پس از گزارش وی به شورای امنیت در مورد وضعیت آوارگان سوری اعلام می شود. وی در اظهارت خود از نیاز مبرم 12.2 میلیون شهروند سوری به کمک رسانی سخن گفت.

گفتنی است خانم آموس از سال 2010 و یک سال پیش از آغاز درگیری ها در سوریه ریاست دفتر کمک های بشردوستانه سازمان ملل را به عهده گرفت. وی طی این مدت چندین بار به کشورهای منطقه از جمله پاکستان و ایران سفر کرده است.

کد N600792

وبگردی