آفتاب

جمع آوری ۱۰ میلیارد ریال زکات در ازنا/ ۵ هزار حامی از ایتام خرم آبادی حمایت می کنند

جمع آوری ۱۰ میلیارد ریال زکات در ازنا/ ۵ هزار حامی از ایتام خرم آبادی حمایت می کنند

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ازنا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ ميليارد ريال زکات در این شهرستان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم اسدی در این رابطه گفت: در راستای توسعه فريضه واجب زكات با هماهنگي و همكاری ستاد زكات اين شهرستان تا کنون مبلغ ۱۰ ميليارد و ۱۹۷ ميليون ريال زكات در سطح شهرستان ازنا جمع آوري شده است.

وي به اولويتهاي مصرف زكات اشاره کرد و اظهار داشت: زكات جمع آوری شده از هر منطقه و روستا صرف كمک به فقراء و نيازمندان و اجراي پروژهاي عمراني ساخت مسجد، غسالخانه، خانه عالم همان روستا مي شود كه اين امر تاکنون تاثيرات بسزايي در وضعيت عمراني این شهرستان داشته است.

وی گفت: فرهنگ سازی در زمینه زکات امر مهمی است و همه افراد جامعه باید به حدی برسند که خود بتوان مبلغ زکات باشند و کمیته امداد با تبلیغات در راستای فرهنگ سازی این امر واجب الهی تمامی سعی خود را می کند.

تجلیل از ۷۰ نفر از دانش آموزان نخبه بروجردی

مدیر کمیته امداد شهرستان بروجرد از برگزاری همایش نخبگان علوی با حضور ۷۰ نفر از دانش آموزان دارای معدل الف این شهرستان خبر داد و گفت: این همایش با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجرد و جمعی از والدین دانش آموزان تحت حمایت برگزار شد.

در این همایش علی معظمی گودرزی دانش آموزان تحت حمایت را سرمایه های کمیته امداد خواند و از کوشش و جدیت آنان در راستای فراگیری علم تقدیر به عمل آورد.

مدیر کمیته امداد شهرستان بروجرد در بخشی دیگر از سخنان خود از برگزاری ۱۱ کارگاه مشاوره و توجیهی برای مددجویان شهرستان بروجرد خبر داد.

وی گفت: این کارگاههای آموزشی کارشناسان مربوطه مطالبی پیرامون علل ابتلا به ایذر و همچنین دلایل گرایش افراد به مواد مخدر و تاثیرات ماهواره و اینترنت و فیسبوک مطرح و در همین راستا نیز تعداد ۱۹ نفر را برای مشاوره تخصصی به مرکز نور هدایت معرفی کردند.

معظمی گودرزی بیان داشت: یکی از مهمترین اهداف امداد از برگزاری دوره های مشاوره آگاهی دادن و اطلاع رسانی به جامعه هدف خود است تا از این طریق از تهاجم فرهنگی غرب و اعتیاد جلوگیری شود و این افراد هرچه بیشتر با تعالیم آسمانی اسلام و سبک زندگی اسلامی ایرانی آشنا شوند.

یک میلیارد ریال تسهیلات در اختیار مددجویان دورود قرار گرفت

مدیر کمیته امداد شهرستان دورود گفت: در آبان ماه سال جاری بیش از یک میلیارد ریال تسهیلات در اختیار مددجویان ساکن مناطق محروم این شهرستان قرار گرفته است.

اسد اله اسدی گفت: در آبان ماه سال جاری یک میلیارد و ۹۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال در قالب تسهیلات اشتغال زایی، خرید سرپناه و... در این شهرستان هزینه شده است.

اسدي اظهار داشت: اين نهاد علاوه بر پرداخت ماهيانه مستمري به افراد تحت حمايت در مناطق حاشيه نشين مبلغ ۶۹۶ میلیون ریال در قالب تسهیلات کارگشایی و اشتغالزایی و مبلغ ۴۴۴ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال کمک نقدی در قالب، كمكهاي موردي ويژه، هزينه نگهداري بيماران صعب العلاج، خريد و تعمير مسكن مددجويي، تغذيه كودكان زير شش سال و ... در آبان ماه امسال پرداخت کرده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان دورود پرداخت ۳۲ مورد كمک شهريه دانشجويي به ارزش ۱۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال و اهداء ۳۰ مورد كمک هزينه خريد جهيزيه به ارزش ۴۱۵ میلیون ریال به نوعروسان تحت حمايت را از دیگر  اقدامات کمیته امداد این شهرستان در مناطق حاشيه اي عنوان کرد كه تاثيرات بسيار زيادي در روند زندگي آنها ايجاد کرده است.

بیش از ۵ هزار حامی از ایتام خرم آبادی حمایت می کنند

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم آباد گفت: در حال حاضر بیش از پنج هزار حامی از ایتام این شهرستان حمایت می کنند.

علی فلاحی گفت: کمیته امداد به عنوان متولی ایتام و محرومین تحت پوشش برنامه ای تحت عنوان طرح اکرام ایتام برای کمک به ایتام تحت حمایت در دستور کار دارد، که در این طرح خیرین می توانند ضمن مراجعه به دفاتر کمیته امداد یا سایت امداد نسبت به تکمیل فرم اعلام همکاری یتیم مورد نظر خود را انتخاب و ماهانه مبلغی را به حساب فرزند معنوی خود واریز کنند.

وی گفت: با توجه به هماهنگی به عمل آمده با دادگستری استان لرستان، تعداد ۲۸ نفر از ایتام این شهرستان مورد حمایت کارکنان این اداره قرار گرفته و مقرر شد کارکنان خیر این اداره ماهانه مبلغ شش میلیون ریال به حساب این ایتام واریز کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار و ۵۱۷ حامی با کمیته امداد این شهرستان همکاری می کنند، اظهار داشت: این حامیان دو هزار و ۳۷ یتیم این شهرستان را به عنوان فرزند معنوی خود پذیرفته اند.

کمک ۶۶۳ میلیون ریالی حامیان به ایتام کوهدشتی

مدیر کمیته امداد شهرستان کوهدشت از کمک بیش از ۶۶۳ میلیون ريالی حامیان نیکوکار به ایتام این شهرستان در شش ماهه سال جاری خبر داد.

مردان امرایی در این باره گفت: در حال حاضر یک هزار و ۶۵۱ حامی بومی و غیربومی در قالب طرح اکرام ایتام با کمیته امداد شهرستان همکاری داشته و علاوه بر واریز کمکهای نقدی به حساب ایتام تحت حمایت، کمکهای غیرنقدی خود را نیز که شامل پوشاک، سبدغذایی، لوازم منزل و کمک هزینه تامین جهیزیه است را به این فرزندان معنوی خود اهدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از حامیان غیربومی سرپرستی ۱۴۳ یتیم خردسال این شهرستان را در قالب طرح اکرام ایتام عهده دار و مدت یکسال است که با این نهاد همکاری دارد، اظهار داشت: سرانه واریزی برای هر یتیم تحت حمایت کمیته امداد کوهدشت در ماه بصورت میانگین ۳۵۰ هزار ریال است.

امرایی در پایان سخنان خود با تقدیر از این اقدام خداپسندانه حامیان و خیرین همکار با این نهاد، اظهار داشت: در مهرماه امسال و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حامیان نیکوکار بیش از ۹۲۵ میلیون ریال کمکهای نقدی و غیرنقدی خود را به این فرزندان معنوی شان اهدا کرده اند.

کد N600464

وبگردی