آفتاب
سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران؛

روند کاهنده نرخ تورم ادامه دارد / با همه محدودیت‌ها٬ حقوق کارکنان را افزایش می‌دهیم

روند کاهنده نرخ تورم ادامه دارد / با همه محدودیت‌ها٬ حقوق کارکنان را افزایش می‌دهیم

بخش دوم جلسه امروز به بررسی لایحه بودجه سال 94 اختصاص یافت حسب وعده ای که دولت بر قانون مداری و ارائه لایحه بودجه در وقت قانونی به مجلس داشت از مرداد امسال نسبت به ارسال لایحه تبصره‌های دائمی بودجه اقدام کردیم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی٬ بودجه عملیاتی با رویکردهای اصلاح‌گرایانه ادامه داده شده است٬ افزود: در این خصوص چند نکته راجع به بودجه سال 94 قابل توجه است اول اینکه در قانون بودجه امسال نهایت صرفه‌جویی دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: امروز جلسه هیات‌وزیران به ارائه گزارش از سوی وزیر امور خارجه در مورد مذاکرات اخیر وین اختصاص داشت. با فعالیت‌هایی که توسط تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای انجام شد٬ رئیس جمهور هیات وزیران صمیمانه از فعالیت ارزنده تیم هسته ای تشکر کردند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه امسال سومین سال تحریم های ظالمانه پشت سر گذاشته شد گفت: مرکز آمار ایران اخیرا آمار تورم ماه آبان را اعلام کرد که بر این اساس همچنان روند کاهنده نرخ تورم ادامه دارد.

وی افزود: نرخ تورم سالانه یا 12 ماهه به 17.8 درصد تنزل پیدا کرده همچنین تورم نقطه به نقطه به 13.2 درصد رسیده و تورم ماهانه تنها 0.8 درصد بوده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تاکید کرد: بخش دوم جلسه امروز به بررسی لایحه بودجه سال 94 اختصاص یافت حسب وعده ای که دولت بر قانون مداری و ارائه لایحه بودجه در وقت قانونی به مجلس داشت از مرداد امسال نسبت به ارسال لایحه تبصره‌های دائمی بودجه اقدام کردیم.

نوبخت گفت: ما برای اصلاح نظام بودجه ریزی بودجه عملیاتی را با رویکرد های اصلاح‌گرایانه ادامه دادیم که در این خصوص چند نکته راجع به بودجه سال 94 قابل توجه است اول اینکه در قانون بودجه امسال نهایت صرفه جویی دنبال می شود.

نوبخت افزود: بودجه سال 94 در مورد اعتبارات عمرانی به تکمیل طرح‌های ناتمام و باز پرداخت بدهی پیمانکاران تمرکز دارد و در این لایحه اعتبارات عمرانی نسبت به سال جاری بیست درصد افزایش یافته است در حالی که در هزینه‌های جاری صرفه‌جویی می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست مهار تورم و افزایش رشد اقتصادی باز هم در سال 94 دنبال می شود گفت: در سال آینده حقوق کارکنان دولت به اندازه نرخ تورم افزایش خواهدیافت و دولت باهمه محدودیت‌ها نسبت به افزایش حقوق کارکنان اقدام می‌کند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه هماکنون یک سوم تبصره‌های بودجه سال 94 در هیات وزیران بررسی می شود٬ گفت: تا اواسط هفته آینده لایحه بودجه در دولت تصویب می‌شود و در وقت قانونی این لایحه را به مجلس تقدیم می‌کنیم اما پیش از رفتن این لایحه به مجلس اجزای بودجه 94 را برای رسانه‌ها به شکل شفاف بیان خواهم کرد.

کد N600383

وبگردی