آفتاب

افزایش خشونت ها علیه زنان در افغانستان/ مادری که برای گرفتن انتقام پسرش سلاح به دست گرفت

افزایش خشونت ها علیه زنان در افغانستان/ مادری که برای گرفتن انتقام پسرش سلاح به دست گرفت

ابراز نگرانی مقامات افغانستان از افزایش خشونت علیه زنان و حمله یک مادر خشمگین به طالبان برای گرفتن انتقام پسرش از جمله تحولات این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، افزایش میزان خشونت ها علیه زنان موجب نگرانی مقامات افغانستان شده است. "ماریا بشیر" از مقامات قضایی هرات در این رابطه می گوید هر روز در این ولایت شمار زیادی از زنان با مراجعه به مراکز دفاع از حقوق زنان، خواستار رسیدگی به شکایات خود هستند.

این در حالی است که برخی از زنان برای خلاصی از این خشونت ها اقدام به خودکشی و خودسوزی می کنند. در همین حال کمپین مبارزه با خشونت علیه زنان در افغانستان به راه افتاده و اعضای این کمپین از خشونت علیه زنان به عنوان پدیده ای ننگین برای این کشور یاد کرده و خواستار توقف آن شده اند.   

"حکمت شاهی" مسئول دفتر حقوق بشر و امور زنان و کودکان وزارت کشور افغانستان نیز با اشاره به ناکافی بودن سیاست ها برای جلوگیری از این خشونت ها، از وقوع 406 مورد اقدام خشونت بار علیه زنان در سال جاری میلادی خبر داده است.

 خبر دیگر این که یک مادر خشمگین برای گرفتن انتقام پسرش به جنگ طالبان رفت. این زن ساکن ولایت فراه پس از آنکه شاهد قتل پسرش توسط شبه نظامیان بود، به همراه دختر و دامادش به تعقیب مهاجمان پرداخت و پس از درگیری با آنها دست کم 25 نفر را کشت.

این شبه نظامیان در درگیری که 7 ساعت به طول انجامید کشته شدند. همچنین 5 نفر از شبه نظامیان در این درگیری مجروح شدند. در همین رابطه "صادق صدیقی" سخنگوی وزارت کشور افغانستان از این مادر به عنوان نماد مبارزه شهروندان این کشور با طالبان یاد کرد.  

کد N600299

وبگردی